İlköğretim öğretmenlerinin kariyer basamaklarında yükselme sisteminde performans değerleme sürecine ilişkin görüşleri : Kütahya ili örneği
dc.contributor.advisor | Işık, Halil | |
dc.contributor.author | Laçin, Nihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:19Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-11-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608056 | |
dc.description.abstract | İnsan kaynakları yönetimi, genel olarak kurumlarda çalışan bireylerin ihtiyaçlarınıngiderilmesine yönelmiştir. Bu ihtiyaçların giderilmesiyle örgütün hedeflerine ulaştırılmasısağlanmış olur. nsan kaynakları yönetiminin kapsamına, işgörenin örgüte alınmasındanayrılmasına kadar geçen süre içinde onun için yapılacak her türlü ödeme, yetiştirme,yükseltme, yer değiştirme, özendirme, disiplin, değerlendirme gibi hizmetler girer.Eğitim personelinin yetiştirme süreci içinde yaşaması, diğer mesleklere nazaran dahabüyük önem taşımaktadır. Artan bilgi ve teknoloji karşısında özellikle öğretmenlerinkendilerini yetiştirmeleri bir zorunluluktur. Böyle bir gereksinim sonucu kariyerbasamaklarında yükselme sistemi ve performans değerleme süreci eğitim örgütlerindeuygulamaya konulmuştur.Bu araştırmanın amacı; Kütahya il merkezinde bulunan ilköğretim okuluöğretmenlerinin kariyer basamaklarında yükselme sisteminde performans değerleme sürecineilişkin görüşlerini belirlemektir.Araştırma için gerekli veriler literatür taraması ve anket uygulaması yoluyla eldeedilmiştir. Anketin geliştirilmesinde ise ilkönce ilgili literatür taranmış, daha öncedenyapılmış performans değerleme ile ilgili anketler ve araştırmalarda sunulan öneriler dikkatealınarak araştırmacı tarafından anket soruları oluşturulmuştur.Uygulanan anketle elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analizedilmiştir. Anketin iki bölümünde bulunan toplam otuz beş maddenin frekans ve yüzdedeğerleri hesaplanarak anketin ikinci bölümü yedi grupta toplanarak tablolaştırılmıştır. Dahasonra söz konusu gruplar öğretmenlerin kişisel özellikleri bakımından varyans analiziyapılarak karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonuçları şöyledir: lköğretim öğretmenleri mevzuat hakkında bilgisahibi olmalarına rağmen değerleme sonuçlarının kullanım alanları ve değerlemekomisyonunun görevleri hakkında bilgiye sahip olmadıkları görüşündedirler. Ayrıcaöğretmenler mevzuatın uygulanabilirliği hakkında olumsuz görüş belirtmişlerdir. Öğretmenlereğitim düzeyleri ile bilimsel ve sosyal etkinliklere katılımın performanslarını arttırıcı kriterolduğunu düşünmekte ancak sınav uygulaması ve teftiş-sicil raporlarının değerlemedekullanılmasına karşı oldukları görüşündedirler. | |
dc.description.abstract | Human resource management generally tends to compansate the requirements ofemployee. When this requirements compensate, organizations attains its targets. Humanresource management supplies services such as all kind of payments, developments,promotion, orientation, discipline, evaluation for the employee in the period of becoming amember of an organization to leaving the organization.Performance of educators in development period is important than other occupations.It is necessity especially for the teachers despite the information and technology increasement.As a result of this requirement career grade progress system and performance appraisalprocess are put into practice.The aim of this research is to determine perceptions of the primary school teachersrelated to performance appraisal process in career grade progress system in Kütahya citycenter.SPSS program package was used to analyze the data which is opted by the applicationof the questionnaire. Descriptive statistics were used to analyze data. To compare meanvalues, t test and ANOVA were used.The findings of the research are thus: despite the fact that primary school teachershave knowledge about the legislation, they are of the opinion that they do not have knowledgeabout the utilization spaces of the appraisal results and the duties of the appraisal commission.In addition the teachers have put forward a negative opinion about the applicability of thelegislation. The teachers think that participation in scientific and social activities with theirlevels of education is a criteria augmenting their performance but are of the opinion opposingexaminations and inspection-employment record being used in the appraisal. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğretmenlerinin kariyer basamaklarında yükselme sisteminde performans değerleme sürecine ilişkin görüşleri : Kütahya ili örneği | |
dc.title.alternative | Perceptions of the primary school teachers relatede to performance appraisal process in career grade progress system in Kütahya city center | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150109 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187290 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |