Show simple item record

dc.contributor.advisorEr, Hamit
dc.contributor.authorDede, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:18Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:18Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608050
dc.description.abstractÖZETTezde 1912-1922 yılları arasında Osmanlı medreselerinde öğrenim gören medreseöğrencilerinin yazmış oldukları mektuplar incelenmiştir. Bu mektuplar o dönemdeSebilürreşad Dergisi'nde yayımlanmıştır. Öğrenciler Sebilürreşad Dergisi aracılığı ileseslerini duyurma problemlerini kamuoyu ile paylaşma fırsatı bulmuşlardır.Tezde öncelikle Osmanlı medreseleri hakkında genel bilgi verilmiştir. Daha sonra iseII. Meşrutiyet dönemi sosyal ve siyasi yapısı, eğitim anlayışı, medreselerin durumu üzerindedurulmuştur. Ayrıca o dönemin dergileri ve özellikle Sebilürreşad Dergisi tanıtılmıştır.Dergide Osmanlıca yayımlanan mektuplar latinize edildikten sonra, öğrencilerinüzerinde durdukları medreselerin fiziki yapısı, eğitim öğretim durumu, hocalar ve idarecilerbaşlıklar halinde mektuplardan pasajlar alınarak değerlendirilmiştir. Son başlık olarakmedreselerin yeniden hayata dönebilmesi için öğrencilerin çözüm önerileri üzerindedurulmuştur.Sonuç bölümünden sonra ek olarak orijinal mektuplardan örnekler konulmuştur.
dc.description.abstractABSTRACTIn this thesis, I tried to analayse the letters of the students in the Ottomanmedrese(traditional school} between the years of 1912 and 1922. These letters issued inperiodical Sebillürreşad. The students had a chance of expressing their thougts and problemsto public by means of the periodical Sebillürreşad.First of all, the thesis gives general information about Ottoman medreses. Secondly,social and political structure, attitude of education, general condition of medrese(s) arementioned. Moreover, periodicals of the period, especially, Sebillürreşad are introduced.After having latinized, the letters issued in Ottoman language in the periodical areanalaysed under the headings of physical condition, level of education, teachers and managersof the medrese. The last heading includes the solutions of the students in order to bring backthe medrese to life.In addition to the conclusion examples of original letters are put at the end.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleSebilürreşad Dergisinde medrese öğrencilerinin medreseyi değerlendirmeleri
dc.title.alternativeThe letters of the medrese student in Sebilurresad journal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid150118
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187294
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess