Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, R. Cengiz
dc.contributor.authorKöseler, Arzu
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:16Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:16Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608041
dc.description.abstractBu araştırma, genel lise öğrencilerinde varolan iletişim kaygısını venedenlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel liselerde öğrenim görenöğrenciler ile sınırlandırılmıştır.Betimsel tarama modelinde yapılan araştırmanın verileri görüşme tekniğiuygulamasıyla toplanmıştır. Araştırmanın belirlenen amaca ulaşması için gerekli olanveriler, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme soruları ile elde edilmiş, 5 genelliseden seçilen 50 öğrenciye veri toplama aracı olan görüşme formu uygulanmıştır.Görüşme formu birinci bölümde, öğrencilerin iletişim kurma biçim vezorluklarını, ikinci bölümde öğrencilerin iletişim sürecinde yaşadıkları kaygıları,üçüncü bölümde öğrencilerin iletişim kaygılarının kaynaklarını, dördüncü bölümdeöğrencilerin iletişim kaygılarının yenilmesine yönelik önlem ve önerilerini belirleyicisorulardan oluşmuştur. Görüşme formunda verilen cevaplara ilişkin işaretlemeler veyapılan açıklamalarla veriler sınıflandırılmıştır. SPSS programına uygun halegetirilen verilerin analizinde sorgulanan özelliklerin miktarlarını belirlemeye yönelikolarak frekans ( f ) ve yüzde (%) değerleri tablolar halinde incelenmiştir. letişimkaygısına ilişkin sorgulanan özelliklerin görülme dereceleri ile ilgili olarak aritmetikortalama (Ğ¥), kız ve erkek öğrencilerin iletişim kaygı derecelerine yönelik verilerdeise (t) testi istatistik işlemlerinden yararlanılmıştır.Görüşme formunda yer alan sorulara öğrencilerin verdikleri yanıtlar veaçıklamalardan elde edilen bulgulara göre, iletişim kaygısının kız öğrencilerde erkeköğrencilerden daha yüksek olduğu görülmektedir. Buna karşılık, iletişim kaygısınınyaratacağı sorunların yenilmesi konusunda kız öğrenciler, erkeklere göre daha fazlaalternatif çözümlerin etkisine inanmaktadırlar. Kız ve erkek, her iki öğrencigrubunun iletişim kurmada en fazla zorluk yaşadığı kişiler, aile bireyleridir. Ailedışında öğrencilerin en fazla iletişim kurma zorluğu yaşadığı grup, öğretmenleridirve bu zorluk kız öğrencilerde daha fazla görülmektedir.Öğrenciler iletişim kaygılarıyla baş edebilecekleri yönünde bir düşünceiçindedirler. Ancak dışarıdan destek almaları aile, arkadaş ya da öğretmen desteği ilesınırlı kalmaktadır. Öğrencilerin profesyonel anlamda psikolojik yardım almadüzeylerinin ve isteklerinin düşük olması, ileride bir kısım başka sorunlarınçıkmasına da neden olabilir. Bu anlamda, öncelikle öğrencilere yönelik profesyonelyardım sağlayacak okul rehberlik birimlerinin güçlendirilmesi ve kadrosubulunmayan okulların rehber öğretmenlerle kadrolandırılması gerekmektedir.
dc.description.abstractThis research has been made by the aim of determining the existentcommunication anxiety among the general high school students. The research hasbeen restricted with the students that have education in general high schools.The present research is in descriptive scanning model and its data have beencollected by the application of interview technigue.The necessary data in order toreach the determined aim of the researcher have been obtained by interviewquestions which were developed by the researcher and the data collecting tool,theinterview forms,have been carried out to 50 students chosen from 5 general highschools.The interview form is consisted of the questions about the studentscommunicating manners and difficulties in the first section, their anxieties during thecommunication period in the second section, their communication anxieties sourcesin the third section and the diagnostic questions about preventive measures andsuggestions aimed at to overcome the students communication anxieties. The datahave been classified with the markings and the explanations being done related to thegiven answers on the interview form. In analyzing the data that were brought to anappropriate for SPSS programme, frequency (f) and percentage (%) values aimed atto determine the quantities of the interrogated special features have been examined incase of tables. It has been utilized as arithmatic mean (x) related to the occuringdegrees of the interrogated special features connected with communication anxietyand (t) test statistic on data aimed to the male and female students communicationanxieties.According to the answers given by the students that are situated on theinterview form and according to the findings that are obtained from the explanations,communication anxiety is seen to be more higher in female students than males. Incontrast to this, female students believe the effect of alternative solutions more thanmales about to overcome the problems created by communication anxiety. Both maleand female, in two student groups, members of the family are the ones whom thestudents experience the most diffuculty in the communication . Except the family,the teachers are the group that the students have the most difficulty in comunication.The students believe that they are able to cope with communication anxieties.But having support from the outside is restricted only with family, friend and teachersupport. The lowness of student levels and desires about psycological help inprofessional meaning will probably cause another problems in the future. In thatcontext, first of all it is needed to strengten school guidance units in order to provideprofessional help for students and to provide guidance teachers as personnel inschools that have no position on the permanent staff.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinde iletişim kaygısı
dc.title.alternativeCommunication anxiety among the high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid175412
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204584
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess