Üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Çanakkale ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kıncal, Remzi | |
dc.contributor.author | Kalafat, Temel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:15Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608035 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde lisans düzeyinde öğrenimgören üniversite öğrencilerinin, beden memnuniyeti düzeyleri ve sosyal beceri düzeyleriarasında anlamlı fark olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Üniversite öğrencilerinin,beden memnuniyet düzeyleri ve sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı fark olup olmadığıcinsiyet, sınıf düzeyi ve üniversiteye giriş puan türü değişkenlerine göre incelenmektedir. Bufarklar, öğrencilerin kendi görüşlerine dayanılarak ortaya konulmuştur.Araştırmada, üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti ve sosyal becerilerininsınıf düzeyine, cinsiyete ve üniversiteye giriş puan türüne göre bir farklılık gösteripgöstermediği, böyle bir farklılık varsa bu farklılığı oluşturan sebeplerin neler olduğu ortayakonulmaya çalışılmıştır. Araştırma, tarama(survey) modeli ile yapılmıştır. Toplam 1054üniversite öğrencisine Yüksel(2004) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ?Sosyal Beceri Anketi?ve Gökdoğan(1988) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ve araştırmacı tarafından üniversiteöğrencileri için geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan ?Beden Bölgelerinden veÖzelliklerinden Memnuniyet Ölçeği? uygulanmıştır. Veriler, frekans, t testi, tek yönlü anovatesti ve tukey testleriyle SPSS(Sosyal Bilimler çin statistik Paket Programı) kullanılarakanaliz edilmiştir.Araştırmada, üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti ve sosyal beceri düzeyleriarasında anlamlı bir fark olup olmadığı, genel beden memnuniyeti puanları ile sosyalbecerinin altı alt ölçeği puanları arasındaki farka bakılarak ortaya konulmuştur. Araştırmadanelde edilen bulgulara göre, beden memnuniyetinin genel olarak erkeklerde kızlara göre dahayüksek olduğu görülmüştür. Kızların ise genel sosyal beceri düzeyleri erkeklere oranla dahayüksek düzeyde çıkmıştır. Sadece duyuşsal kontrol sosyal beceri alt ölçeğinde yer alanözellikleri bakımından erkekler, kızlara göre daha yüksek puanlar elde etmişlerdir. Araştırmasonuçlarına baktığımızda üniversite öğrencilerinin beden memnuniyet düzeyleri ile sosyalbeceri düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | In this research, we aimed to examine that if there is any significant differenceamong Canakkale Onsekiz March University? students? body image satisfaction and socialskills ability. We controlled university students? body satisfaction and social skills ability inframe of gender, grade level and university entry score type. These differences were servicedin respect of students? own expressions.In this research, body image satisfaction and social skills ability were explainedthrough grade level, gender and university entry score types and if there are significantdifferences between body image satisfaction and social skills ability. We aimed to explainwhere these differences occur. This research was done with survey method. 1054 universitystudents were taken as a sample. ?Social Skills Inventory? that developed by Riggio(1986)and was adapted into Turkish by Yüksel(2004) was used for defining university? studentssocial skills. In order to define university students? body image satisfaction, we used ?BodyParts and It? Features Satisfaction Inventory? that was adapted into Turkish byGökdoğan(1988). But Gökdoğan adapted this inventory for high school students. Therefore,the researcher has done this inventory? reliability and validity analysis on university students.Results were controlled by frequency analysis, t test, one way anova and tukey tests accordingto SPSS(Statistical Package For Social Science).The significant differences between university students? body image satisfaction andsocial skills ability were controlled for examining differences between general body imagescores and six lower social skills scales. In the end of the research, we found that boys? bodyimage satisfaction levels are higher than girls? body image satisfaction levels. Conversly, wefound that girls? social skills ability levels are higher than boys? social skills ability levels.Only in affective control lower social skills scale, we found that boys have higher scores thangirls. When we have examined general research results, we can say that there is no significantdifferences between university students body image satisfaction and social skills ability. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Çanakkale ili örneği) | |
dc.title.alternative | Comparative investigation of university students body satisfaction levels and social skills levels (Çanakkale case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 175081 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204900 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |