Show simple item record

dc.contributor.advisorGeçgel, Hulusi
dc.contributor.authorDemir, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:11Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:11Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608020
dc.description.abstractÜlkemizde çocuk edebiyatının gelişimi, Meşrutiyetten sonra batılı eğitimanlayışının öğretmen okullarına girmesiyle, çok dar bir alanda başlamış, böyleceTanzimat Dönemi, çocuk edebiyatının asıl başlangıcı olmuştur. Bu dönemde çocukedebiyatı ürünleri çoğunlukla çeviri eserlerle sınırlı kaldığı için, konu ve dilaçısından çocukların seviyelerine inilememiştir. Tanzimat'tan hemen sonra,edebiyatçılarımızın çoğalan bir hızla çocuk edebiyatına yöneldikleri ve geçmişteyapılan hatalardan da ders alarak, tamamen çocuklara yönelik eserler ortayaçıkardıkları görülür.Cumhuriyet dönemiyle birlikte çocuk ve çocuk edebiyatı daha çok önemsenmişve bir çok yazar çocuk edebiyatı alanında eserler ortaya koymaya başlamıştır. Buyazarlardan birisi de Muzaffer zgü'dür. Diyarbakır Öğretmen Okulu'ndan mezunolduktan sonra uzun yıllar öğretmenlik yapan yazar, kara mizah türünde yazarlıkyaşamına başlar. Bu alanda yetişkinler için bir çok öykü, roman ve oyunlar yazar.Daha sonra öğretmenlik mesleğinden getirdiği deneyimlerle birlikte çocuk edebiyatıalanına yönelerek, öykü ve romanlardan oluşan 76 eser meydana getirir. Muzafferzgü'nün yetişkinler ve çocuklar için yazdığı 65 öykü kitabında çocuk ve eğitimteması geniş bir yer tutar. Çocuklar zgü'nün eserlerinde vazgeçilmez bir unsurdur.Yazar, öyküleriyle çocukları eğitmeyi ve eğlendirmeyi amaçlar. zgü'nün eserlerindeçocuklara paylaşma, yardımlaşma, fedakârlık, emeğe saygı, üretkenlik, güçsüzdenyana olma, vatanını sevme, çevreye ve büyüklere saygılı olma gibi değerlerverilmeye çalışılır.İzgü'nün eserlerinde eğitim konusu geniş bir yer tuttuğundan, eğitimin en önemliiki unsuru da bu öykülerde karşımıza sıkça çıkar. Bu iki unsur öğretmen veöğrencidir. Öykülerde en çok maddû sıkıntılar çeken öğretmenler yer alsa da yazar,okuyucularına örnek olması aşısından iyi, fedakâr ve anlayışlı öğretmenleri daha çokanlatır. Öğrenci tipleri için de aynı durum geçerlidir. Her tipte öğrenci öykülerde yeralırken, çoğunluğu düzenli ve çalışkan öğrenciler oluşturur.Muzaffer zgü öykülerinde çocuğu anlatırken, çocuk ve öğrenci bütünlüğünübozmaz. Aynı zamanda öykülerde yer alan çocuklar çoğunlukla fakir ve çalışmakzorunda olan tiplerdir. Öykülerin neredeyse hepsinde çocuk ve oyun kavramı birlikteverilmiştir. Oyun, zgü'nün eserlerinde çocuktan ayrılmayan bir bütündür.
dc.description.abstractDevelopment of the child literature in our cauntry started in a very narrow areawhen the understanding of western education started at teacher traning after theConstitutional Monarchy. Thus Administrative Reforms Period became the real startof child literature. In this period because child literature products were more limited,by the translated written work, it wasn?t possible to descend to the level of thechildren from the aspects of topic and language. Just after the AdministirativeRoforms, those engaged in literary studies, went towards to child literatureincreamingly and exposed works, directed to children by taking lessons from the pasttoo.With the Republic Period, child and child literature are given more importanceand many authors started to expose works in the field of child literature. One of thoseauthors is Muzaffer zgü. After he graduated from Diyarbakır Teacher Traning heworked as a teacher for many years. He started his carear by writing critical humour.He wrote many stories, novals and plays for adults in this field. Then he wenttowards to child literature with the experiences he had while teaching and he gave76 works consisting stories and novels. In 65 story boks Muzaffer zgü wrote,education and children take a great place. Children are the elements which can not beabondoned in zgü?s works. He aims to educate and entertain the children in hisworks. He tries to teach them to share, to help one another, self sacrifice,productivity, respect to labor, to be at the side of the weaks, to love the country, torespect to the adults and the environment.Because the subject of education takes a great place in zgü?s works, the mostimportant elements of it came on the scene. They are teacher and student. Althoughthe teachers who have financial problems take place in his works, mostly he writesgood, understanding, self denying teachers in his works so that they become goodmodels too. It is the same for the characters of the students. Every type of studentstaken place in his work but most of them are hardworking and tidy.Muzaffer zgü doesn?t spoil the wholeness of the child and the student whiletelling the child in his stories. At the same time the children who take place in hisstories are mostly poor and they have to work to make a life. Almost in his all storieschild and game concept are given together. Game is a whole which is not left fromthe child in zgü?s works.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMuzaffer İzgü`nün öykülerinde çocuk ve eğitim teması
dc.title.alternativeChild and education themes in Muzaffer İzgü's stories
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid175436
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204917
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess