Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Cengiz
dc.contributor.authorSümer, Hükümran
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:11Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:11Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608019
dc.description.abstractBu araştırma, işitme engelli öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersindekarşılaştıkları sorunların öğretmen görüşleri alınarak tespit edilmesi amacıylayapılmıştır. şitme engelli öğrencilerin beden eğitimi ve spor derslerindesorunlarla karşılaşıp karşılaşmadığı, eğer karşılaşıyorlarsa bu sorunların nelerolduğuna dair sorulara öğretmen görüşleri alınarak cevap aranmaya çalışılmıştır.şitme engelli öğrencilerin beden eğitimi ve spor derslerinde karşılaştıklarısorunlara ilişkin Türkiye'de bulunan 52 işitme engelliler ilköğretim okullarındave liselerde çalışan beden eğitimi öğretmenlerine anket uygulanmış ve elde edilenveriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma istatistiksel işlemleri ileSPSS (Sosyal Bilimler için statistiksel Paket Programı) kullanılarak analizedilmiştir.Araştırma sonuçları anketin I. bölümünde öğretmenlerinin yarısının kendiisteğiyle atandığı, diğer yarısının ise, istek dışı atama ile okullarda görevyaptıkları ortaya çıkmıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin büyükçoğunluğunun bu okullarda çalışmaktan memnun olduğunu belirtmişlerdir.Öğretmenlerin H E faaliyetlerine katılım düzeyi ise yüzde 21.6 dır. Öğrencilerleiletişim türüne baktığımızda yarısından fazlasının işaret dili, işitsel-sözel,dudaktan okuma yöntemlerini bir arada kullandığını belirtmişlerdir. AnketinII.bölümüne bakıldığında, BES derslerindeki en büyük sorunun, okullardaki tesiseksikliği ve BES derslerinin saat sayısının amaçların kazanımı açısından yetersizolduğu görülmüştür. Öğrencilerin BES dersinde denge problemi yaşamadıkları,BES dersine çok ilgili oldukları ve bu dersi sevdikleri gözlenmiştir.
dc.description.abstractThis research has been done with the aim of investigating the problemsthat deaf students experience in physical education and sports lessons throughteachers? comments. The answers for the questions whether deaf students haveproblems in physical education and sports lessons or not, and if they have, whatthese problems are have been sought. In order to get answers for these questions,the questionnaires have been distributed to physical education teachers who workin 52 schools for deaf students around Turkey and the frequencies, percentages,mean and standard deviation have been calculated through the use of SPSS(Statistical Program for Social Sciences).The results of the first part of the questionnaire have revealed that half ofthe teachers have been appointed to the schools that they work with their will andthe other half have been appointed to the schools that they work without their will.Most of the physical education teachers have reported to be content with workingin these schools. The percentage of the teachers who attended in-service trainingcourses is 21.6. The results have also revealed that more than half of the teachersuse sign language, lip reading and audio-verbal methods together. The second partof the questionnaire, the most serious problem in physical education problems isthe inadequate hours for physical education lessons. It was also seen that thestudents do not experience balance problems and they have interest for this lesson.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşitme engelli öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher views on the problems experienced by non-hearing students at physical education and sports lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid175444
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204918
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess