dc.contributor.advisor | Akçay, R. Cengiz | |
dc.contributor.author | Çakir, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:09Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608011 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Sivil Toplum Kuruluşları ile Eğitim Kurumları arasındaki ilişkinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada STK'ler ile kamu kurumlarının şu andaki . ilişkilerinden yola çıkılarak, STK'lerin hangi kamu kurumlarıyla ne tür bir ilişki içerisinde oldukları, eğitim kurumlan ile ilişki içinde bulunup bulunmadıkları ortaya konularak, eğitime yaptıkları katkıların ne durumda olduğu irdelenmiştir.Araştırmada, STK'ler ile eğitim kurumlarının ilişkilerini ortaya koyan temel etkenlerden biri olan kamu yönetimi, özel-kamu ilişkisi, sivil toplumun ve STK'lerin tarihi gelişimi, STK'lerin devlet/bİrey/sivil toplum/kamu bağlamındaki ilişkileri, STK sayıları ve eğitime dolaylı olarak ve doğrudan etki eden STK'ler gibi konular incelenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada çalışma evreni Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı (TÜSEV) çatısında 2000 yılında düzenlenen `Türkiye Üçüncü Sektör II. Ulusal Deklerasyonu` adlı sempozyuma katılan STK'lerdir, Anket, 117 STK'den 21'ine uygulanmış ve elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma istatistiksel işlemleri ile SPSS (Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paket Programı) kullanılarak analiz edilmiştir.STK'ler İle eğilim knıumlaıi ilişkisini belirlemeyle ilgili eev.ıplar üç lemei boyutta ele alınmıştır. Birinci bölümde sorgulanan STK'lerin demografik özelliklerinde amaçları, hedef kitleleri ve çalışma alanlarındaki çeşitlilik, eğitim düzeyi yüksek kurucu veya kurucular, yüzde 92,9'luk orandaki yüksek çalışan sayısı bulunmaktadır. İkinci bölümde, kamu kurumlan (özellikle MEB ve üniversiteler) ile toplamda %61,9 oranında orta düzeyde ilişkide oldukları ve ilişki türü olarak belirlenen başlıklar altında genel ortalamada 14. soruda `hiç`, 12., 13. ve 15. soruda `az`, 16. ve 17. soruda `orta` düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Son bölümde ise, eğitime yaptıkları katkılar ile İlgili olarak anketin 25., 26., 28. sorularında `orta`; 33 ve 37. sorular ile ilgili `hiç`; geriye kalan sorularla ilgili olarak `az` düzeyde kalkı yaptıkları sonucu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the relationship between nongovernment organizations and educational institutes. Additionally, in this study, through the present relationships between non-government organizations and educational institutes, the further relationships with public institutions have also been analyzed. Their contributions to education were found. At the same time, the importance of these contributions was examined in the present educational system.In this research, public administration which can be one of the fundamentals in determining the relationship between non-government organizations and schools, the historical development of non-government organizations, the bond between nongovernment organizations and government, individual, community, the number of non-government organizations, direct and indirect influence of them on education have been inspected. This study which is in the form of survey includes as its population non-government organizations which participated in Turkey 3. Sector 2. National Declaration`, organized by Turkey Third Sector Union in 2000. The questionnaire was given to 21 non-government organizations among 117 and the results were analyzed through descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, standard deviation and SPSS.The answers which aim ;it determining the relationship between nongovernment organizations and educational institutions were evaluated in three parts. In the demographic information of non-government organization^ which was examined in the first part, aims and target population of them, variety in their field of study, their educated and wealthy founders, the number of staff (95, 3%) and the number of branches (38, 1%) were found. A medium relationship (61, 9%) with public institutions especially with Ministry of Education and universities mentioned in the second part was found. Additionally, under the headings which have been determined as the type of relationships, averagely, in the 6. question, a strong; in the 1. and 5. questions, a medium; in the 2. and 4. questions, a weak; and, in the 3. question, no relationship was found. In I he his! pari, reliilcd to the contributions to education, in 25., 26., 28., 30., and 31. questions a medium; in 33. and 37. questions no relationship was observed. The rest of the questions revealed their contribution to be weak. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Sivil toplum kuruluşları ile eğitim kurumları ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between non-government organizations and educational institutes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Civil society | |
dc.subject.ytm | Nongovernmental organizations | |
dc.identifier.yokid | 9000118 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 254552 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |