Öykü öğretiminde öykü haritası kullanımının okuduğunu anlama üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Geçgel, Hulusi | |
dc.contributor.author | Burgul Öztoprak, Ferah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:09Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608009 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı, öykü ögretiminde öykü haritası kullanımının ortaögretim 9. sınıf ögrencilerinin okudugunu anlama düzeyleri üzerine etkisinisaptamaktır.Arastırmada, son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıstır. Deneyselçalısma, 30'u deney, 30'u kontrol grubu olmak üzere toplam 60 ögrenci üzerindeyürütülmüstür. Arastırma denekleri, 2005-2006 egitim ögretim yılı ikinci dönemindeÇanakkale ili, merkez ilçesi sınırları içerisinde bulunan Çanakkale Lisesi 9. sınıfögrencilerinden seçilmistir.Tecrübeli uygulayıcılar tarafından seçilen üç olay, üç durum öyküsü, deneygrubu ögrencileri ile üç hafta sürecinde öykü haritası kullanılarak islenmis vedördüncü hafta son test olarak bir olay, bir durum öyküsü okudugunu anlama sorularıögrencilere uygulanmıstır. Aynı öyküler, aynı süre içerisinde kontrol grubuögrencileri ile geleneksel yöntem kullanılarak islenmis ve son hafta ögrencilere sontest uygulanmıstır.Arastırmanın verileri, Öykü Degerlendirme Ölçegi ve Okudugunu AnlamaTestleri ile toplanmıstır. Verilerin analizinde, ortalama ve frekans analizi,Cronbach's Alpha, KR-20 ve kay-kare testi kullanılmıstır.Arastırma sonucunda, öykü haritası kullanımının olay ve durum öykülerininögretimi üzerine birbirine paralel bir etkisinin oldugu belirlenmis ve öykü haritasıkullanımının 9. sınıf ögrencilerinin genel olarak öykü ögelerini bulabilme veokudugunu anlama düzeyleri üzerine geleneksel yönteme oranla daha etkili oldugusonucuna varılmıstır. Arastırmanın diger sonucuna göre, öykü haritası kullanımınınolay ve durum öyküsünde anlatılan olay ya da durumun; geçtigi yer, zaman, asılkahraman, yardımcı kahraman, çatısmanın çözümü, serim bölümü ve çözüm bölümüögelerinin bulunması üzerine, geleneksel yönteme göre önemli bir farklılıkgöstermedigi belirlenmistir. | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the effect of using story maps in teachingstory on 9th year students? reading comprehension at high school.The study used a post test controlled experimental pattern. The study wascarried out in 2005-2006 academic year spring term at Çanakkale High Schoolwhich is situated in the city centre of Çanakkale. There were totally 60 participantsin the study all chosen from the 9th year students. 30 of them formed the experimentalgroup and the other 30 formed the control group.Three different situations and three stories both chosen by experts, werestudied for three weeks with the participants of the experimental group and in thefourth week a situation and comprehension questions related with the story weregiven as a post test. The same stories were studied with the participants of thecontrol group in the same period by traditional method and afterwards in the lastweek a post test was administered.The data was collected through Story Evaluation Scale and ReadingComprehension Tests. Mean and frequency analysis, Cronbach?s Alpha, KR-20 andChi-Square Test were used to analyse the data.The results of the study conclude that there is a parallel effect between usingstory maps on the teaching of incident and situation stories; and also the use of storymaps is more effective compared to the traditional method on the 9th year students?finding the elements of a story and reading comprehension. The other result of thestudy implies that when compared to the traditional method there is not a significantrelationship between the use of a story map and place, time, main character,supporting character, climax, main body and conclusion sections which arementioned in the incident story. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Öykü öğretiminde öykü haritası kullanımının okuduğunu anlama üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using story maps in teaching story on reading comprehension | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 305201 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 207305 | |
dc.description.pages | 212 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |