Ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin çevreye yönelik tutumlara ve erişiye etkisi
dc.contributor.advisor | Ilgar, Rüştü | |
dc.contributor.author | Bülbül, Yüksel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:08Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608004 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenmeyönteminin öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarına ve erişi düzeylerine etkisiniortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu temel amaç doğrultusunda cinsiyet faktörünegöre de sonuçlarda meydana gelen değişmelerin neler olduğu incelenmiştir.Deneysel yöntemin öntest - sontest kontrol gruplu modelinin kullanıldığıaraştırma 2004-2005 öğretim yılında, Çanakkale ili Kepez Avukat brahim MutluLisesinde uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular: Çevre ve nsandersinde işbirlikli öğrenme yöntemi kullanımı öğrencilerin akademik başarılarını,bilişsel erişilerini, kalıcılık (hatırlama) düzeylerini olumlu yönde etkilemiş ancaköğrencilerin çevreye yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilememiştir. Ayrıca çevreve insan dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi kullanımı, kız ve erkek öğrencilerarasında akademik başarıları, bilişsel erişileri, kalıcılık (hatırlama) düzeyleri ileçevreye yönelik tutumları açısından bir fark yaratmamıştır.Anahtar Kelimeler: Çevre Eğitimi, şbirlikli Öğrenme, Çevre ve nsan Dersi, Erişi,Çevreye Yönelik Tutum | |
dc.description.abstract | This research aims at revealing the effects of cooperative learning on thestudents? attitudes toward the environment and on their attainment level in thesecondary education course environment and man. In the direction of this basic aim,the changes that happen in the results were examined according to the gender factor,too.The research, in which pre-test and post-test control group model ofexperimental method was used, applied in Çanakkale in Kepez Avukat brahim MutluLisesi during the 2004-2005 education year. The findings grasped at the end of theresearch : The use of cooperative learning method in the course environment andman had a positive effect on students? academical success, cognitive attainment,level of permanence (recollection), but it had not a positive effect on students?attitudes toward the environment. Also the use of cooperative learning method in thecourse environment and man did not make any difference between the academicalsuccess, cognitive attainment, level of permanence (recollection) and attitudestoward the environment of girls and boys.Keywords: Environmental Education, Cooperative Learning, Environment and ManCourse, Attainment, Attitude toward Environment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim çevre ve insan dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin çevreye yönelik tutumlara ve erişiye etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of cooperative learning on the attitudes toward the environment and attainment in the secondary education course `environment and man` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 174738 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204886 | |
dc.description.pages | 222 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı |