İlköğretim bilgisayar dersi programına ilişkin öğretmen görüş ve beklentileri: Bir durum çalışması, Çanakkale ili örneği
dc.contributor.advisor | Güven, Bülent | |
dc.contributor.author | Kural Er, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:07Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/608001 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim bilgisayar dersi programına ilişkin Çanakkaleilinde görev yapan öğretmenlerin görüş ve beklentilerinin belirlenmesidir. lköğretimbilgisayar dersi programının; amaçlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeögeleri hakkında öğretmenlerin görüşleri nelerdir? lköğretim bilgisayar dersi öğrenme-öğretme süreçlerinde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar nelerdir? lköğretim bilgisayardersi programının geliştirilmesine yönelik öğretmenlerin düşünce ve önerileri nelerdir?sorularına yanıt arayan araştırma, programın uygulanmasını değerlendirmeye imkansağlayarak bilgisayar öğretiminde karşılaşılan sıkıntıların giderilmesi ve gereken gelişmeninsağlanabilmesi bakımından önemlidir.Araştırma nitel yöntemde gerçekleştirilmiş olup, durum çalışması olarakdesenlenmiştir. Verileri toplamak amacıyla bilgisayar öğretmenlerine yönelik görüşme formuhazırlanmıştır. 2006-2007 öğretim yılında Çanakkale il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretimokullarında bilgisayar dersinin öğretimini yapan tüm öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır.Görüşmeler sırasında yapılan ses kayıtları daha sonra bilgisayara aktarılarak dinlenip yazıyageçirilmiştir. Araştırmanın genel kategorileri, diğer adıyla temaları belirlenerek bu yapıyagöre kodlama yapılmıştır.Araştırmanın bulguları, daha önceden belirlenmiş alt problemlere uygun olarak vebelirlenen temalara bağlı olarak sunulup yorumlanmıştır. Bu bulgular ışığında ilköğretimbilgisayar dersi programının yetersiz kaldığı ve programın uygulanmasında sorunlarınyaşandığı belirlenmiştir. Bu sorunların oluşmasında rol oynayan etkenler bulgular ve yorumbölümünde detaylı şekilde tartışılmıştır.Sonuç olarak, görüşme yapılan öğretmenler görüş birliği içinde, programıngeliştirilmesi, ders süresinin arttırılması, düzenli olarak bilgi teknolojisi sınıflarının yazılım vedonanım ihtiyaçlarının karşılanması önerilerinde bulunmuşlardır.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Dersi, lköğretim, Bilgisayar Öğretimi, DersProgramı, Öğretmen Görüşleri. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to define the opinions and expectations of teachers workingin Çanakkale, related to the primary school computer syllabus. What are the teachers opinionsabout the aims, content, learning and teaching procces and evaluation elements of primaryschool computer syllabus. What are the problems of teachers faced with the process oflearning and teaching in primary computer lessons. What are the suggestions and options ofteachers regarding to the improvement of primary computer syllabus. This research isimportant on the view of getting the necessary improvements and solving the problems facedwith computer teaching by creating on opportunity to evaluate the applicance of the syllabus.The research was applied in a qualitative research method and was designed as a casestudy. In order to gather the data, an interview form regarding to the computer teachers wasprepared and used. The sample of the study includes teachers who work in the primaryschools, located in the city center and its town of Canakkale in 2006-2007. The interviewswere type recorded and transmitted written form by the researcher. The general categories ofthe research that are the themes were defined and the coding was done according to thestructure.The findings of the research were interprete according to the defined themes andearlier defined sub-problems. In the light of these findings, it is seen that the primary schoolcomputer syllabus is insufficient and there are some problems in the usage of the syllabus.The factors that have taken part in forming the troubles were discussed in details in the thirdsection.As a result, the teachers who interviewed have the similar opinion. They havesuggested to develop the curriculum, to increase the time period of the course and to be metthe hardware and software needs of high-tech classroom.Key Words: Computer Lesson, Primary School, Computer Teaching, Syllabus,Opinions of Teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim bilgisayar dersi programına ilişkin öğretmen görüş ve beklentileri: Bir durum çalışması, Çanakkale ili örneği | |
dc.title.alternative | Computer teachers opinions and expectations related to the primary school computer syllabus: A case study, Çanakkale city sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 174772 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204889 | |
dc.description.pages | 301 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |