dc.contributor.advisor | Uşun, Salih | |
dc.contributor.author | Özdemir, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:04Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607986 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma, ilkögretim Birinci Kademe ingilizce ögretmenlerinin, egitimdurumunda yöntem-teknik kullanma, araç-gereç (teknoloji) kullanma açısındanyeterlilik algılarını saptamak ve ingilizce ögretmenligi egitimi almıs ögretmenlerlefarklı alanlarda yetismis ögretmenler arasında bu açılardan bir fark olup olmadıgını;kıdem ile alınan hizmetiçi egitim degiskenleri açılarından ögretmen yeterliliklerininfarklılasıp farklılasmadıgını belirlemek amacı ile yürütülmüstür.Arastırma evreni, Çanakkale ilinde yer alan resmi ilkögretim okullarının 4. ve 5.sınıflarında görev yapan ingilizce ögretmenlerinden olusmustur. Örneklem,Çanakkale il sınırları içinde yer alan resmi ilkögretim okullarından rastlantısal seçmeyoluyla seçilen ögretmenlerden olusmustur. Arastırma verileri, 76 ilkögretimokulunda görüsülen 95 ögretmenden toplanmıstır.Bu arastırmada, tarama modeli kullanılmıs ve verilerin çözümü veyorumlanmasında, betimsel istatistik yöntemleri ile çalısılmıstır. Verilerin toplanmasıamacı ile literatür taraması ve uzman görüslerine dayanılarak 35 maddeden olusanbir anket gelistirilmistir. Anket; kisisel bilgiler, yöntem-teknik ve araç-gereç(teknoloji) kullanma becerileri bölümlerinden olusmaktadır. Ögretmenlerin anketmaddelerine verdikleri yanıtların çözümlenmesinde; frekans, yüzde, aritmetikortalama, standart sapma, t-testi ve varyans analizi hesaplamaları kullanılmıstır.Arastırma sonuçlarına göre; ögretmenler, egitim durumunda yöntem-teknikkullanma açısından kendilerini yeterli görmektedirler. Ancak ögretmenler, araç-gereç(teknoloji) kullanma açısından, kendilerini diger yeterlilik alanına göre daha azyeterli görmektedirler. Ayrıca bu yeterlilik alanlarına bakıldıgında; alan ve alan dısıögretmenler arasında anlamlı bir fark gözlenmemektedir. Arastırmanın bulgularınagöre: ülkemizde resmi ilkögretim okullarının birinci kademesinde uygulanmakta olaningilizce ögretiminde, ögretmenlerimizin daha basarılı olabilmeleri için; çocuklarayabancı dil ögretiminde ve sınıf içi ögretim becerileri konusunda rehberlik ve egitimeihtiyaç duymaktadır. Bu baglamda Milli Egitim Bakanlıgı tarafından yabancı dilögretmenlerine yönelik hizmet içi egitim kurs ve seminerler düzenlenmesi;okullardaki yabancı dil ögretim araç-gereç (teknoloji) eksikliklerinin giderilmesi veyabancı dil ögretim teknolojilerinin düzenlenmesi ve kullanımı konusundaögretmenlere rehberlik edilmesi oldukça önemlidir.Anahtar Kelimeler: Yabancı dil ögretimi, ilkögretim okulu, ingilizce ögretmeni,Ögretmen yeterliligi, Yöntem, Teknik, Teknoloji | |
dc.description.abstract | This study is conducted in order to determine 4 th and 5 th grade primary schoolEnglish language teachers? perceptions of competence in terms of their use ofmethods, techniques and instructional technology and to determine whether there is adifference between the teachers who graduated from English language teachingdepartments and the teachers who graduated from other departments; and also todetermine whether their teaching experience and inservice training affects theirperceptions of competences.The population of the study is the English teachers who work in the 4 th and 5th grades state primary schools in Çanakkale. The sample is the teachers who havebeen selected randomly from among those schools in Çanakkale. The data of thestudy are collected from 95 teachers in 76 primary schools.In this study, survey method is used and descriptive statistical methods are usedto analyse and to interpret the data. In order to collect the data, a questionaire of 35items which was developed in accordance with the expert view and literature reviewwas used. The questionaire consists of 3 parts, personal information and the skills ofusage of methods-techniques and instructional technology. In order to analyse theresults of the questionaire, frequency, percentage,arithmetical mean, standarddeviation, t-test and variation calculations are used.According to the results of the study, teachers report themselves as competent inthe usage of methods and techniques but teachers report themselves less competentin the usage of instructional technology than they do in different areas ofcompetence. Apart from these, when all the areas of competencies are considered,there is not a meaningful difference between the teachers who were graduated fromEnglish language teaching departments and the teachers who were graduated fromother departments. According to the findings of the study, in our country in primaryschools, our teachers need guiding and education in order to develop their foreignlanguage teaching skills.Within this context, it is essential that the Ministry ofEducation should conduct seminaars and in-service training courses; should supplythe equipment for instructional technologies used in foreign language teaching andgive guidance to the teachers about the usage of them.Key Words: Foreign language teaching, Primary school, English teacher, teachercompetence, method, technology, instructional technology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademe ingilizce öğretmenlerinin eğitim durumunda yöntem-teknik ve araç-gereç (teknoloji) kullanma yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | The competency of primary school english teachers in the usage of methods-techniques and materials (technology). | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9006472 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220471 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |