Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Taşkın, Çiğdem
dc.contributor.authorAlp, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:04Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:04Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607984
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, İlköğretim I. Kademe öğretmenlerinin yansıtıcıdüşünce üzerine bakış açılarını belirlemektir. Betimsel nitelikteki bu çalışmaöğretmenlerle yapılan görüşmeler ve ölçek olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır.Araştırmanın birinci aşamasında veri toplama aracı olarak görüşme tekniğikullanılmıştır. Bu aşamada Çanakkale il merkezinde bulunan 4 ilköğretim okulundaI. Kademede görev yapmakta olan 30 öğretmenle görüşülmüş ve görüşmelerden eldeedilen veriler Grounded Teori yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analizsonucunda elde edilen bulgulardan yola çıkılarak daha fazla örnekleme ulaşmak,araştırmanın geçerliğini ve güvenirliğini artırmak amacıyla ölçek hazırlanmıştır.Araştırmanın ikinci aşaması olan ölçek Çanakkale il merkezinde görevyapmakta olan 134 ilköğretim I. Kademe öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan ölçeksonucunda elde edilen veriler SPSS paket program kullanılarak analiz edilmiştir.Ölçek yoluyla toplanan veriler; frekans ve yüzde hesaplamaları ile analiz edilmiştir.Öğretmenlerin görüşleri arasında; cinsiyet, eğitim durumu, meslekteki hizmet yılı,okutulan sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir fark olup olmadığı, istatistikseltestler ile sınanmıştır. Elde edilen bulgular, tablolar halinde sunularakyorumlanmıştır.Araştırmanın birinci aşamasında elde edilen bulguların analizi sonucunda?Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünce Üzerine Görüşleri? ve ?Öğretmenlerin ÖğrenmeÖğretmeSürecinde Yansıtıcı Düşüncenin Kullanılması Üzerine Bakış Açıları? olmaküzere iki kategori oluşmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler öğretmenlerinyansıtıcı düşünceyi kavram olarak bilmediklerini ancak, eleştirel düşünce ve problemçözme boyutlarıyla farkında olmadan da olsa kullandıklarını göstermektedir. Budurum, öğretmenlerin yansıtıcı düşünceyi bilinçsiz olarak kullandıklarını göstermektedir.Buradan hareketle, öğretmenlerin profesyonel gelişimlerini sağlayabilmeleri veyansıtıcı düşünceyi öğrenme-öğretme sürecinde etkili ve sistemli bir şekildekullanabilmeleri için bu alanda hizmet içi ve hizmet öncesi eğitime ihtiyaçduyulmaktadır.Öğretmen görüşmelerinin geçerliğini ve güvenirliğini artırmak amacıylahazırlanan ölçek sonucunda elde edilen bulgularla görüşmelerden elde edilenbulguların birbirini desteklediği görülmektedir. Bununla beraber, İlköğretim I.Kademe öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yansıtıcı düşünceyiuygulamaları hakkındaki görüşleri arasında cinsiyet, eğitim durumu ve görev yaptığısınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık bulunmazken, meslekteki hizmet yılıdeğişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur.
dc.description.abstractThe general aim of the research is to determine the views of first stageteachers of primary education towards reflective thinking. This study, which is ascientific one, is consisted of two stages which are teacher interwiews and criterion.At the first stage of the research an interview technique was used as a tool forcollecting data. At this stage thirty teachers working at first step at four differentschool at the center of Çanakkale were interviews was analysed by using GroundedTheory method. As regards the findings obtained at the end of this analysis, a scalewas prepared with an aim to reach more samples and increase the validity and thereliability of the research.The scale which is the second stage of the research was applied to 134primary education first stage teachers working at the center of Çanakkale. The datacollected as a result of the center of Çanakkale. The data collected as a result of thecriterion was analysed by using SPSS. The data collected through the criterion, wasanalysed by frequency and percent calculations. Whether there is a significantdifference among the views of the teachers according to the difference of their sexes,educations, service years at their jobs and level of class they are educating weretested by statistical tests. The findings obtained were interpreted by being presentedas tables.As a result of analyse the findings obtained at the first stage of the research,two different categories have been developed, which are ?Views of the Teachers onReflecive Thinking? and ?Views of the Teachers on Using Reflective Thinking in theLearning-Teaching Process?. It is observed that the theachers do not know reflectivethinking as a term but they use it with critical thinking and solving problemdimension unconciously. This situation shows that the teachers use the reflectivethinking unconciously. Thus, in-service and pre-service training are needed in thisissue so that the theachers can gain their Professional development and use reflectivethinking in the learning-teaching process efficiently and systematically.It is observed that the findings obtained at the end of the criterion prepared toincrease the validity and reliability of teacher interviews and the findings obtainedfrom the interviews support each other. Besides, while no difference was foundamong the views of teachers about reflective thinking according to their genders,educational condition and level of the class they are educating, significant differencewas found according to their service years in the job.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim I. Kademe öğretmenlerinin yansıtıcı düşünceye yönelik bakış açıları
dc.title.alternativeThe views of first stage teachers of primary education towards reflective thinking
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmReflective thinking
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid9006560
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249164
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess