Show simple item record

dc.contributor.advisorTopkaya, Ece Zehir
dc.contributor.authorBayraktar Balkir, Nalan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:03Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:03Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607982
dc.description.abstractBu çalısma, yabancı dil ögrenimine iliskin bilinçlendirme ve egitmeetkinliklerinin, ögrencilerin İngilizce ögrenimleriyle ilgili sorumluluk algılarıüzerindeki etkilerini arastırmak amacıyla yürütülmüstür. Bununla birlikte, sözüedilen etkinliklerin ögrencilerin motivasyon seviyelerinde ve ayrıca cinsiyete baglıolarak sorumluluk algılarında ve motivasyonlarında gerçeklesebilecek olasıfarklılıkları arastırmak amaçlanmıstır.Deneme öncesi çalısma tasarımını uygulayan bu arastırma, ÇanakkaleOnsekiz Mart Üniversitesi, Zorunlu ve İstege Baglı Hazırlık Programı'nda okuyan 30ögrenci ile yürütülmüstür. Veriler nicel ve nitel arastırma yöntemleri kullanılarakelde edilmistir. Yabancı dil ögrenimiyle ilgili bilinçlendirme ve egitme etkinliklerinikapsayan uygulamadan önce ve sonra verilen testler (anketler) nicel, uygulamasonunda gerçeklestirilen görüsme ise nitel bir tekniktir. Anketlerden elde edilenveriler, SPSS bilgisayar programıyla analiz edilip yorumlanmıs, görüsmedensaglanan veriler ise nitel ve nicel olarak degerlendirilmistir.Çalısmadan elde edilen hem nicel hem de nitel bulgular, uygulamasonrasında, ögrencilerin İngilizce ögrenimindeki sorumluluk algılarında önemli birartıs oldugunu ortaya çıkarmıstır. Bununla birlikte, ögrencilerin toplammotivasyonunda istatiksel olarak önemli bir fark bulunmadıysa da, nitel bulgularögrencilerin motivasyon seviyesinde ortalama bir artıs oldugunu göstermistir.Ayrıca, iç kaynaklı ve dıs kaynaklı motivasyon tipleri ve kız ve erkek ögrencilerinmotivasyon seviyeleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıstır. Son olarak,uygulama öncesi ve sonrasında, kız ve erkek ögrencilerin sorumluluk algılarınınbirbirine oldukça yakın oldugu tespit edilmistir.Bu çalısma, yabancı dil ögrenimine iliskin bilinçlendirme ve egitmeetkinliklerinin, ögrencilerin ngilizce ögrenimlerindeki sorumluluk algılarında önemlive motivasyon seviyelerinde makul bir artısa sebep oldugu sonucunu ortayaçıkarmıstır. Bu bulgular ısıgında, çalısma, sözü edilen etkinliklerin öneminivurgulamıs ve bu etkinlikleri ögretim programına dahil etmenin yollarını önermistir.Çalısma, son olarak, daha sonraki bilimsel çalısmalar için öneriler sunmaktadır
dc.description.abstractThe present study was implemented in order to investigate the effects oflearner training and awareness building activities on learners? perceptions ofresponsibility in learning English. In addition, it was aimed to find out whether theseactivities would cause any possible differences in learners? motivational level and inperceptions of responsibility with respect to gender.The study, which adopted the pre-experimental study design, was carried outwith 30 participants studying in Compulsory and Voluntary English PreparatoryProgramme at Çanakkale Onsekiz Mart University. The data were collected bymeans of quantitative and qualitative research techniques. Pre-tests and post-tests(questionnaires) given before and after the treatment which involved learner trainingand awareness building activities were quantitative in nature; and the follow-upinterview was a qualitative technique. The data obtained from the questionnaireswere analyzed and interpreted with the help of SPSS computer programme, while thedata collected by the interview were evaluated qualitatively and quantitatively.The results of both quantitative and qualitative findings of the study revealedthat there was a significant increase in learners? perceptions of responsibility after thetreatment. Secondly, while no statistically significant differences were detected inlearners? overall motivation, qualitative findings revealed that a reasonable level ofincrease in their motivation occurred. Furthermore, no remarkable differencesbetween intrinsic and extrinsic motivation, and between female and male students?motivation were reported. Finally, males? and females? perceptions of responsibilitycame out to be equivalent to each other both before and after the treatment.This study concludes that learner training and awareness building activitieshave resulted in a significant improvement in learners? perceptions of responsibilityand a moderate increase in their motivational level. In the light of these findings, thisstudy draws attention to the importance of learner training in foreign languagelearning and attempts to illustrate the ways for integrating learner training into thecourse design. Finally, it offers some suggestions for further researchen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into the effects of learner training and awareness building activities on learners` perceptions of responsibility in learning english
dc.title.alternativeİngilizce öğrenimi konusunda bilinçlendirme ve eğitme aktivitelerinin öğrencilerin dil öğrenimleriyle ilgili sorumluluk duygusu algılarına etkisi üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmConsciousness raising
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmResponsibility
dc.identifier.yokid9007130
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249160
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess