Erken çocukluk döneminde farklılıklara saygı kavramı hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve farklılıklara saygı ölçeği`nin geçerlik ve güvenirlik çalışması
dc.contributor.advisor | Kerem, Ebru Aktan | |
dc.contributor.author | Ekmişoğlu, Mihrap | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:03Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607981 | |
dc.description.abstract | Arastırmanın genel amacı farklılıklara saygı kavramı hakkında okul öncesiögretmenlerinin görüslerini belirlemek ve belirlenen görüslere dayalı olarak?Farklılıklara Saygı Ölçegi? gelistirmektir. Bunun için, 2006-2007 egitim-ögretimyılı güz-bahar dönemi içerisinde İstanbul ili, Besiktas, Sisli, Bakırköy, Kadıköy veÜmraniye ilçelerinde bulunan M.E.B'na baglı kurumlarına baglı okul öncesiögretmenlerinin görüsleri alınmıstır. Görüslerden elde edilen verilerin yorumlanmasıile 2006-2007 egitim ve ögretim bahar yarı yılında İstanbul İli Kadıköy İlçesine baglıAtatürk İlkögretim Okulu'nda egitim görmekte olan okul öncesi ögrencileri ile?Farklılıklara Saygı Ölçegi?nin geçerlik ve güvenirlik çalısması tamamlanmıstır.Ögretmen anket formu, farklı üniversitelerde bulunan okul öncesi egitimalanında çalısan ögretim üyelerine gönderilmis ve yeniden düzenlenmistir. Yapıgeçerliligi için, arastırma örneklemi dısında kalan gruplara uygulanarak, güvenirlikkatsayısı hesaplanmıstır. Uygulanan anketlerden 685 form degerlendirilmistir.Toplanan veriler frekans ve yüzde hesaplamalarıyla analiz edilmistir.Ögretmenlerin baglı bulundukları kurum, cinsiyet, yas, egitim durumu, meslektekihizmet yılı ve egitim verdikleri yas grubu degiskenlerine göre, programlarındafarklılık kavramlarına yer verdikleri etkinlikler ve farklılık kavramı dogrultusundadegisiklik yapmak için isbirligi yapılabilecekleri kisi ya da kurumlar arasında anlamlıbir fark olup olmadıgını istatistiksel testler ile sınanmıstır.?Farklılıklara Saygı Ölçegi?, farklı üniversitelerde bulunan okul öncesiegitim alanında çalısan ögretim üyelerine gönderilmis ve ölçek yenidendüzenlenmistir. Ölçek İstanbul İli Kadıköy İlçesi, Atatürk İlkögretim Okulu'nadevam etmekte olan 122 okulöncesi ögrencisine uygulanmıs ve güvenirlik çalısmasıyapılmıstır.Ölçegin geçerlik ve güvenirligini saglamak için elde edilen veriler istatistikseltestler ile sınanmıstır. Ölçekte yer alan maddelerin tamamının kalmasına kararverilmistir. | |
dc.description.abstract | The main goal of the research is to determine the views of pre-school teachersand to develop ?A Scale of Respect for Diversities? based on those determinedviews. To do that, the views of the pre-school teachers affiliated to Ministry ofNational Education in Istanbul boroughs of Besiktas, Sisli, Bakirkoy, Kadikoy andUmraniye have been taken during spring ? summer semesters in the academic year2006 ? 2007. The study of validity reliability of ? The Scale of Respect forDiversities? has been completed assessing data obtained and with pre-school studentsreceiving education in Ataturk Primary School affiliated to Istanbul borough ofKadikoy during summer semester in the academic year 2006 ? 2007.Teachers? survey sheets have been sent to the members of the universitystudying on pre-school education in different universities and rearranged. Forstructure validity, the reliability co-efficient has been calculated being applied to thegroups falling outside of the research sampling. 685 sheets of the applied surveyhave been assessed.Collected data has been analysed by frequency and percentage calculations.According to the variables of the associations that the teachers have been affiliatedto, gender, age, educational status, length of service in profession, and the age groupthat they give education to, it has been tested that if there is a meaninful differencebetween the people or associations that they can cooperate with in order to make achange in accordance with the activities in which they give a place to the concepts ofdiversity in their programmes and the concept of diversity.?The Scale of Respect for Diversities? has been sent to the members of theuniversity studying on pre-school education in different universities and rearranged.The scale is applied to 122 pre-school students receiving education in AtaturkPrimary School in Istanbul borough of Kadikoy.Data obtained has been tested by statistical tests in order to provide thevalidity and the reliability of the scale. It has been decided to keep all of the itemsthat have taken a place in the scale. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Erken çocukluk döneminde farklılıklara saygı kavramı hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve farklılıklara saygı ölçeği`nin geçerlik ve güvenirlik çalışması | |
dc.title.alternative | Examining teachers' views about respect for diversities at early childhood period and study of validity and reliability of the scale of respect for diversities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9007339 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226206 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |