Show simple item record

dc.contributor.advisorKıncal, Remzi Y.
dc.contributor.authorKartal, Osman Yilmaz
dc.date.accessioned2021-05-07T09:13:03Z
dc.date.available2021-05-07T09:13:03Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607979
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı; ortaögretim 10. sınıf ögrencilerine verilen medyaokuryazarlıgı egitiminin, ögrencilerin televizyon dizilerindeki mesajlarıalgılamalarına etkisini belirlemektir.Bu temel amaç çerçevesinde, medya okuryazarlıgının önemi, medyaokuryazarlıgı egitiminin ögrencilerin elestirel düsünme becerilerine ve televizyondizilerindeki mesajları algılamalarına etkisi ve ögrencilerin medya ve televizyondizileri hakkındaki ilgi ve görüsleri arastırılmıstır. Arastırma sonuçları cinsiyetdegiskenine göre de incelenmistir.Bu arastırmada, kontrol gruplu ön ve son test deneysel arastırma modelikullanılmıstır. Çalısma evrenini 2006-2007 egitim-ögretim yılında Çanakkale ilmerkezindeki Çanakkale Lisesi 10. sınıf ögrencileri olusturmaktadır. Arastırmaörneklemini evrenden yansız atama yolu ile seçilen 20 deney grubu ögrencisi ve 20kontrol grubu ögrencisi olusturmaktadır. Deney grubu ögrencilerine 12 saatlik?Medya Okuryazarlıgı Egitimi? egitimi verilmis; deney ve kontrol grubuna öntest vesontest olarak ?Medya Okuryazarlıgı Degerlendirme Formu? uygulanmıstır.Sonuçları degerlendirmede ögrencilerin betimsel sonuçlarını ve görüslerini belirtenpuanlarda frekans ve aritmetik ortalama, degiskenlerin öntest ve sontest puanlarıarasındaki anlamlı fark için t testi ve cinsiyete göre degiskenlerin öntest ve sontestpuanları arasındaki anlamlı fark için 4ki Faktörlü Varyans (F) Analizi kullanılmıstır.Arastırma sonucunda ?Medya Okuryazarlıgı Egitimi?nin, ögrencilerdemedya mesajlarına karsı farkındalık gelistirdigi, medya mesajlarına karsı elestirelbakıs açısı kazandırdıgı, televizyon dizilerindeki mesajları analiz edip, degerlendirmebecerisi kazandırdıgı sonucuna ulasılmıstır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effectiveness level of media literacyeducation which was put into practice for 10th grade high school students onperception of their media messages on television serials.In the framework of this main aim, importance of media literacy,effectiveness level of media literacy training on students? critical thinking ability andstudents? perception levels of messages on television serials and opinions of studentsabout media and television serials were studied by the researcher. The study resultswere analyzed according to the variable of gender.In this study, pre-test and post-test experimental method was used withcontrol group. The study universe is composed of 10th grade students fromÇanakkale High School in Çanakkale. The study sample is composed of 20 studentsas control group chosen by random sampling among the study universe. The studentsfrom the experimental group were given a ?twelve hours media literacy education?and after that ?Media Literacy Evaluation Form? was used for experimental andcontrol group students as pre-test and post-test. In order to analyze the data,frequency and mean values for students? describing results, t test for determining thesignificant differences between pre-test and post-test results of variables and Two-Way ANOVA for Independent Samples for determining the significant differencesbetween pre-test and post-test results according to variables of gender were used.The research results reveal that ?Media Literacy Training? develops thestudents? awareness level about media messages and brings in critical thinking abilityto students on media messages and earns evaluation and analysis ability to studentsabout television serials. The students were agreeable on importance of medialiteracy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin televizyon dizilerindeki mesajları algılamalarında medya okuryazarlığının etkisi
dc.title.alternativeThe effect of media literacy on perception of television serials' messages for high school 10th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.identifier.yokid9008249
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226203
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess