Öğretimde öğrenme stratejilerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, hatırda tutma düzeyleri ve derse ilişkin tutumları üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Güven, Bülent | |
dc.contributor.author | Kizilaslan Tunçer, Berfu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:13:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:13:00Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607967 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öğretimde öğrenme stratejilerinin kullanımının öğrencilerinakademik başarıları, hatırda tutma düzeyleri ve derse ilişkin tutumları üzerindekietkisi irdelenmiştir. Araştırma deneme modellerinden öntest ? sontest kontrol gruplumodele uygun olarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak İlköğretim 5.sınıf ?Toplum İçinÇalışanlar? ünitesi başarı testi, Sosyal Bilgiler dersi tutum ölçeği, öğrenmestratejilerinin öğretilmesi amacıyla hazırlanan ders planları ve ünite ile ilgili metinlerkullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular SPSS paket programından yararlanarakçözümlenmiş, grupların ortalama puanları ile puan dağılımlarının standart sapmalarıhesaplanmıştır. Grup içi ve gruplararası karşılaştırmalarda t testinden yararlanılmışve anlamlılık düzeyi olarak .05 güven düzeyi benimsenmiştir.Araştırmada aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:İlköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme stratejilerinin öğretildiğideney grubunda bulunan öğrencilerin akademik başarıları ile kontrol grubundabulunan öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı birfark vardır.İlköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme stratejilerinin öğretildiğideney grubunda bulunan öğrencilerin derse ilişkin tutumları ile kontrol grubundabulunan öğrencilerin derse ilişkin tutumları arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır.İlköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme stratejilerinin öğretildiğideney grubunda bulunan öğrencilerin hatırda tutma düzeyleri ile kontrol grubundabulunan öğrencilerin hatırda tutma düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı birfark vardır. | |
dc.description.abstract | In this study, the effects of the use of learning strategies in education onstudents? academical success, their level of retention, and their attitudes towards thelesson were investigated. This study was conducted among experimentation modelsas an experimental study with pre-test, post-test and with control group.The achievement test of the unit of ?Community Workers?, attitude scale forSocial Studies lesson, lessons plans that are designed with the aim of teachinglearning strategies, the texts about the unit of ?Community Workers? were used asdata collection method.The results of the data were examined by using SPSS and means,distributions and standard deviations of groups were analyzed. T-test was used tocompare ingroups and between groups and the measurement was significant (p<0.5).The results of the study was indicated below :In 5th grade of Social Studies lesson, there is significant difference of theacademical successes of students in experimental group who was taught the learningstrategies and control group.In 5th grade of Social Studies lesson, there is no significant difference in termsof students? attitudes towards lessons between control and experiment group whowas taught the learning strategies.In 5th grade of Social Studies lesson, there is significant difference in terms ofstudents? level of retention between control and experiment group who was taughtthe learning strategies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretimde öğrenme stratejilerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, hatırda tutma düzeyleri ve derse ilişkin tutumları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of teaching learning strategies in education on students academical success, level of retention and their attitudes towards lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Strategy | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 9012585 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226932 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |