Ilköğretimde çok alanlı sanat eğitimi yönteminin önemi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
dc.contributor.advisor | Yolcu, Enver | |
dc.contributor.author | Teoman, Fethiye | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:12:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:12:59Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607962 | |
dc.description.abstract | Egitim programlarının verimliligi, uygulanabilirligi, çagdaslıgı, egitim araçgereçve donanımlarının varlıgı ile mümkündür. Nitelikli ögrenci, nitelikli egitici,çagdaslastırılmıs programlar ve teknik donanımlar, ısınma, aydınlatma, havalandırmagibi düzenlenmis, çevresel kosullar, ögrenci sayısına uygun fiziki mekânlar vemodern araç-gereçler, saglıklı bir görsel sanatlar egitimi için temel kosullardandır.Bu arastırmada; Çok Alanlı Sanat Egitimi Yönteminin (ÇASEY) gelisimi, buyöntemin sanat egitimindeki yeri ve önemine dikkat çekilmis ve yöntemin önerdigidört disipline ait bilgilerin yanı sıra, görsel sanatlar egitimindeki yeri de belirtilmistir.Yöntem; içerdigi disiplinler açısından incelenmis, bu disiplinlerin birbirlerinitamamlayıcı nitelikte oldugu tespit edilmistir.Teknolojinin hızla gelistigi çagımızda, sanat egitiminin gerekliligi tartısmagötürmeyecek bir gerçektir. Fakat bu gerçege ragmen ülkemizde, sanat egitimindebirçok sorun yasanmaktadır. Bu arastırmada, brans (alan) ve sınıf ögretmenleriningörüslerine de dayanarak, Çok Alanlı Sanat Egitimi Yönteminde karsılasılansorunların nedenleri açıklanmaya çalısılmıs ve çözüm önerileri sunulmustur. | |
dc.description.abstract | The productivity, the feasibility and the modernity of the educationalprograms are possible with the existence of the educational materials, capablestudents, competent teachers. Modernızed programs and technical equipments,arranged environmental conditions like heating, illumination, ventilation, adequatespace for the number of students and modern equipments are among the basicconditions for a good education of visual arts.In this study the attention was taken to the devolopment of the method of the`?Art Education n Multiple Fields?? (ÇASEY), and to its place and toils importancein the education of arts, and alongside the knowledge belonging to the fourdisciplines proposed by the method, its place in the teaching of visual arts isemphasized. The method has been studied about the disciplines than it contains and itis established that those disciplines are complementary to eachother.In this age where the technology is devoloping rapidly, the necessity of arteducation is a fact beyond any discossion. In spite of that reality, there are a lot ofproblems in art education in our country. In this research (by nelying also on theviews of the teachers of the branch and of the teachers of the class of primaryschools) it has been endeavored to explain the causes of the problems encountered inthe teaching of `?Art Education n Multiple Fields?? (ÇASEY), and proposals ofsolutions are submitted. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ilköğretimde çok alanlı sanat eğitimi yönteminin önemi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar | |
dc.title.alternative | The importance of the method of art training in multiple fields in the primary education and the difficulties ancountered in its application | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 9013833 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221555 | |
dc.description.pages | 171 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |