Show simple item record

dc.contributor.advisorYolcu, Enver
dc.contributor.authorTeoman, Fethiye
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:59Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:59Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607962
dc.description.abstractEgitim programlarının verimliligi, uygulanabilirligi, çagdaslıgı, egitim araçgereçve donanımlarının varlıgı ile mümkündür. Nitelikli ögrenci, nitelikli egitici,çagdaslastırılmıs programlar ve teknik donanımlar, ısınma, aydınlatma, havalandırmagibi düzenlenmis, çevresel kosullar, ögrenci sayısına uygun fiziki mekânlar vemodern araç-gereçler, saglıklı bir görsel sanatlar egitimi için temel kosullardandır.Bu arastırmada; Çok Alanlı Sanat Egitimi Yönteminin (ÇASEY) gelisimi, buyöntemin sanat egitimindeki yeri ve önemine dikkat çekilmis ve yöntemin önerdigidört disipline ait bilgilerin yanı sıra, görsel sanatlar egitimindeki yeri de belirtilmistir.Yöntem; içerdigi disiplinler açısından incelenmis, bu disiplinlerin birbirlerinitamamlayıcı nitelikte oldugu tespit edilmistir.Teknolojinin hızla gelistigi çagımızda, sanat egitiminin gerekliligi tartısmagötürmeyecek bir gerçektir. Fakat bu gerçege ragmen ülkemizde, sanat egitimindebirçok sorun yasanmaktadır. Bu arastırmada, brans (alan) ve sınıf ögretmenleriningörüslerine de dayanarak, Çok Alanlı Sanat Egitimi Yönteminde karsılasılansorunların nedenleri açıklanmaya çalısılmıs ve çözüm önerileri sunulmustur.
dc.description.abstractThe productivity, the feasibility and the modernity of the educationalprograms are possible with the existence of the educational materials, capablestudents, competent teachers. Modernızed programs and technical equipments,arranged environmental conditions like heating, illumination, ventilation, adequatespace for the number of students and modern equipments are among the basicconditions for a good education of visual arts.In this study the attention was taken to the devolopment of the method of the`?Art Education n Multiple Fields?? (ÇASEY), and to its place and toils importancein the education of arts, and alongside the knowledge belonging to the fourdisciplines proposed by the method, its place in the teaching of visual arts isemphasized. The method has been studied about the disciplines than it contains and itis established that those disciplines are complementary to eachother.In this age where the technology is devoloping rapidly, the necessity of arteducation is a fact beyond any discossion. In spite of that reality, there are a lot ofproblems in art education in our country. In this research (by nelying also on theviews of the teachers of the branch and of the teachers of the class of primaryschools) it has been endeavored to explain the causes of the problems encountered inthe teaching of `?Art Education n Multiple Fields?? (ÇASEY), and proposals ofsolutions are submitted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIlköğretimde çok alanlı sanat eğitimi yönteminin önemi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
dc.title.alternativeThe importance of the method of art training in multiple fields in the primary education and the difficulties ancountered in its application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid9013833
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221555
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess