Show simple item record

dc.contributor.advisorYolcu, Enver
dc.contributor.authorElkoyun, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:58Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:58Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607958
dc.description.abstractSanat, insan doğasının bir gereğidir. Toplumsal yaşamın en önemli boyut veunsurlarından biridir. İnsan olmanın gereği, varlığının bir ifadesidir. Dolayısıylainsan yaşamında formal bir sanat eğitimi olmadığını düşünsek bile sanatsal belirtileramatörce veya sponten bir şekilde, insanın doğasından kaynaklanan bir içtepi olarakkendini farklı alanlarda gösterebilecektirSanat tarihi boyunca neyin sanat olarak adlandırılacağına dair fikirler süreklideğişmiş, bu geniş anlama zaman içinde değişik kısıtlamalar getirilip yeni tanımlaryaratılmıştır. Okul öncesi sanat eğitimi çocuğun algı, beceri ve yaratıcı gücünün birgöstergesi olarak ortaya çıkan resim etkinliği aynı zamanda duygusal ve sosyaleğitiminin belirleyici bir unsuru olarak da görülür. İlk ve ortaöğretimde sanat eğitimikişilerin kendilerini ifade etmesi için onlara imkan tanıyan bir süreçtir. Sanateğitiminin en önemli amacı kişilerin kendilerini ve dünyayı yaratıcı bir şekildealgılama yeteneklerini artırmaktır. Kişilerin sanat ürünü oluşturma süreci kendihayatına anlam vermenin bir yoludur.
dc.description.abstractArt is in the nature of man. It is one of the most crucial elements and aspectsof social life. It is one of the necessities of being human and an expression of one?sexistence. Therefore, even if we think that there is no formal art education in aperson?s life, artistic indications could push themselves forward as natural internalreactions in different areas, either amateurishly or spontaneously.During the history of art, the opinions regarding what may or may not berergarded as art have constantly changed. Some restrictions have been imposed onthis idea and new definitions have been created. Preschool art eduaction, which hasbeen considered as an indicator of a child?s perception, skills and creative power,along with painting, is regarded as a determining factor of emotiaonal and socialeducation. In primary and secondary education, art education is a process enablingindividuals to express themselves. The major aim of art education is increasing theability of and individual?s perception of the world from a creative point of view. Theprocess of creating a work of art is a way to assign a meaning to one?s own life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇok alanlı sanat eğitimi yönteminin öğretmenler tarafından bilinmişlik düzeyi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
dc.title.alternativeThe knownability level of multi-disciplinary art education method by teachers and problems on practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9015776
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226186
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess