Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin öğretmenler tarafından bilinmişlik düzeyi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
dc.contributor.advisor | Yolcu, Enver | |
dc.contributor.author | Elkoyun, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:12:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:12:58Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607958 | |
dc.description.abstract | Sanat, insan doğasının bir gereğidir. Toplumsal yaşamın en önemli boyut veunsurlarından biridir. İnsan olmanın gereği, varlığının bir ifadesidir. Dolayısıylainsan yaşamında formal bir sanat eğitimi olmadığını düşünsek bile sanatsal belirtileramatörce veya sponten bir şekilde, insanın doğasından kaynaklanan bir içtepi olarakkendini farklı alanlarda gösterebilecektirSanat tarihi boyunca neyin sanat olarak adlandırılacağına dair fikirler süreklideğişmiş, bu geniş anlama zaman içinde değişik kısıtlamalar getirilip yeni tanımlaryaratılmıştır. Okul öncesi sanat eğitimi çocuğun algı, beceri ve yaratıcı gücünün birgöstergesi olarak ortaya çıkan resim etkinliği aynı zamanda duygusal ve sosyaleğitiminin belirleyici bir unsuru olarak da görülür. İlk ve ortaöğretimde sanat eğitimikişilerin kendilerini ifade etmesi için onlara imkan tanıyan bir süreçtir. Sanateğitiminin en önemli amacı kişilerin kendilerini ve dünyayı yaratıcı bir şekildealgılama yeteneklerini artırmaktır. Kişilerin sanat ürünü oluşturma süreci kendihayatına anlam vermenin bir yoludur. | |
dc.description.abstract | Art is in the nature of man. It is one of the most crucial elements and aspectsof social life. It is one of the necessities of being human and an expression of one?sexistence. Therefore, even if we think that there is no formal art education in aperson?s life, artistic indications could push themselves forward as natural internalreactions in different areas, either amateurishly or spontaneously.During the history of art, the opinions regarding what may or may not berergarded as art have constantly changed. Some restrictions have been imposed onthis idea and new definitions have been created. Preschool art eduaction, which hasbeen considered as an indicator of a child?s perception, skills and creative power,along with painting, is regarded as a determining factor of emotiaonal and socialeducation. In primary and secondary education, art education is a process enablingindividuals to express themselves. The major aim of art education is increasing theability of and individual?s perception of the world from a creative point of view. Theprocess of creating a work of art is a way to assign a meaning to one?s own life. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin öğretmenler tarafından bilinmişlik düzeyi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar | |
dc.title.alternative | The knownability level of multi-disciplinary art education method by teachers and problems on practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9015776 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226186 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |