dc.contributor.advisor | Şahin Taşkın, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Güven, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:12:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:12:57Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607954 | |
dc.description.abstract | Ögrenme üzerine yapılan arastırmalar ögrencilerin derslere katılımınınögrenmeyi olumlu yönde etkiledigini göstermektedir. Derse katılım birçokarastırmacı tarafından ögrencinin derste kendini ifade etmesi, ögrenme-ögretmesürecinde aktif rol alması ve sınıfın karar verme sürecinde önemli bir rol üstlenmesiolarak tanımlanmaktadır. Derse katılım yalnız gözlenebilir degil, zihinsel anlamda dagerçeklesebilmektedir. Bu süreç içinde ögrenciler; tam katılım, katılmama ve sessizkatılım gösterebilmektedirler.2000'li yıllardan itibaren bilim ve teknolojideki gelismelerin süreklidegismesi, ve bu degisikliklerin egitim bilimlerine yansıması ile 2005?2006 egitimögretimyılında uygulanmaya baslanan yapılandırmacı yaklasımın temel alındıgıYeni lkögretim Programının hazırlanmasına neden olmustur. Yeni lkögretimProgramı ile ögrenci merkezli bir egitim uygulanmaya baslanmıs böylelikleögrenciler, ögrenme-ögretme sürecinde aktif katılım göstermeye baslamıslardır.Dogumdan itibaren ilerleyen yasıyla beraber çocugun; sosyal, psikolojik,fizyolojik vb. bütün ihtiyaçları ailede karsılanır Ailenin çocugun akademik basarısınaolan etkisi baska arastırmacılar tarafından da incelenmis; düzenli bir ev ortamı,ailenin okul etkinliklerinde aktif rol alması gibi etmenlerin ögrencilerin basarılarınıetkiledigi ifade edilmistir.Ailelerinin dısındaki ortamlarda yetisen çocuklarla veya SHÇEK'e aityuvalarda barınan ögrencilerle ilgili arastırmalar incelendiginde, bu arastırmalarınçogunun ergenlik dönemindeki ögrenciler üzerine odaklandıgı ve ilkögretim I.kademe düzeyinde ögrenim gören ögrencilerle yapılan çalısmaların sınırlı oldugugörülmektedir. Bu sebeple bu arastırmada, SHÇEK'e ait yuvalarda barınan,lkögretim I. kademe II. devre ögrencilerinin derslere katılımı ve bunun ögrenmeüzerine etkisi hakkındaki bakıs açılarını incelemek amaçlanmıstır. Veriler,Çanakkale ilinde, SHÇEK'e ait çocuk yuvasında barınan, lkögretim I. kademe II.devrede ögrenim gören, 15 ögrenci ve stanbul linde SHÇEK'e ait çocuk yuvasındabarınan, lkögretim I. Kademe II. Devrede ögrenim gören 30 ögrenci ile yapılangörüsmelerden ve bu ögrencilerin Sosyal Bilgiler derslerinde gözlemlenmelerindentoplanmıstır.Arastırmada nitel arastırma yöntemleri, verilerin analizinde ise GroundedTeori Yaklasımı kullanılmıstır. Bu yaklasıma göre arastırmacılar, öncedentasarlanmıs bir teori ile verilerin analizine baslamazlar. Bunun yerine, verilerinsistematik bir sekilde toplanması ve analiz edilmesiyle yeni bir teori olustururlar.Verilerin sistematik kodlaması açık (open coding), eksensel (axial coding) ve seçici(selective coding) kodlama asamalarından olusmaktadır.Verilerin analizinden elde edilen bulgular SHÇEK'e ait yuvalarda barınanögrencilerin aile sevgisinden ve ortamından yoksun olmalarının onların sınıfiçerisindeki davranıslarını ve derslere katılımlarını zaman zaman olumsuz etkiledigigöstermektedir. Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarsisi kuramı dikkate alındıgında;ögrencilerin ait olma ve sevgi ihtiyaçları giderilmedigi sürece daha üst seviyede yeralan deger ve kendini gerçeklestirme gibi ihtiyaçlarının giderilemeyecegidüsünülmektedir.Arastırma kapsamında ulasılan diger bir sonuç ise Sosyal Bilgiler derslerindegenelde soru cevap ve düz anlatım yönteminin kullanıldıgı; drama, grup çalısması,harita çalısmaları gibi ögrencilerin aktif oldugu birçok ögretim yöntemlerinin zamanzaman kullanılmakta oldugudur. Sosyal Bilgiler dersinin tarih konuları agırlıklıolması ögrencilerin, bu derste, daha çok etkinlige yönelik ögretim yöntemlerinikullanmalarını istediklerini bu yolla derslere daha aktif katılabileceklerinidüsündükleri ortaya çıkarmaktadır. | |
dc.description.abstract | Researchers carried out on learning indicates that participation of the studentsto the courses affect the learning positively. Participation to the courses is defined asthe expression of the students during the courses, taking place an active role in theprocess of learning and teaching, as well as taking a significant role on the takingdecision of the class. Participation to the course is not only observed but also occuresmentally. During this period students can show complete or silent participation andthey may not participate to the courses.From the beginning of 2000, with the swift change in science and technologyand reflections of these changes to the educational sciences cause the preperation ofthe new primary education program which is taken as basis by the fundamentalistapproach. With this new programme student-centered education progrm has startedto apply. Thus students has started to participate an active role in the process oflearning and teaching.At birth, a child?s all needs such as social, psychological, physical,etc.supported by the family.the effect of the family on the acedemic success of the childwas investigated by many researches and they all concluded that things suc as goodand reliable atmoshere at home, the participation of the family in the school affectthe success of the child.When the researches about the children who grew up awy from their familiesand stay at the SHÇEK dormitaries is examined, it is seen that thse studies justfocused on the adolescence rather than primary school students.for this reason , inthis study, it is aimed to investigate the effects of participation to the course andthose of on learning are investigated on the studentsof frat 2. grade who stay indormitaries belong to SHÇEK.This study was carried out with the 1. and 2. grade 15 students stay inÇannakle SHÇEK and 30 students stay in stanbul SHÇEK. The data were collectedby the observations of these students in the social science courses using thequalitative research methodoloy.The data than evaluated and interpreted with the help of Grounded Theoryapproach. According to this approach, researchers do not start to analysize datawhich are planed in advance. Instead of doing like this, they compose a theory whichconsists of collecting and analyisng of the data. This systematic code includes opencoding, axial coding and selective coding .The findings obtained from the analyises of the data revealed that the effectsof absence of love and care of the families affect the behaviors and the prticipation ofthe children in the classroom negatively. When Maslows hierarchical needs kuarmisconsidered it is thought that if students needs such as love are not supplied .Another finding revealed at the end of the study is that the tecniques ask andreply and düz anlatım are often used in drama, group and map drawing activities inwhich studnets play an active rol social science courses. It is also revealed that thefact that social science course has more subjects related with history,the studentswant to use the tecniques which includes activity based ones that make them moreactive in the courses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | SHÇEK`e ait yuvalarda barınan ilköğretim I. kademe II. Devre öğrencilerinin derslere katılımı ve bunun öğrenme üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of participation to the course and those of on learning are investigated on the studentsof frat 1. step 2. grade who stay in dormitaries belong to SHÇEK | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cources | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Social Services and Child Protection Agency | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.subject.ytm | Study habits | |
dc.subject.ytm | Student participation | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Participation | |
dc.identifier.yokid | 9015940 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249151 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |