Show simple item record

dc.contributor.advisorTopkaya, Ece Zehir
dc.contributor.authorDemirtaş, Seydo
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:57Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:57Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607952
dc.description.abstractBu çalışma, ebeveynlerin İngilizce'ye ve çocuklarının İngilizceöğrenmelerine yönelik tutumlarını cinsiyetleri, öğrenim durumları, gelir düzeyleri veyaşadıkları yerleri de göz önüne alarak tanımlamak amacıyla yürütülmüştür. Çalışmaayrıca örneklemi oluşturan öğrencilerin ebeveynlerinin tutumlarını nasılalgıladıklarını da ortaya koymayı amaçlamıştır.Çalışma, Çanakkale'de bulunan beş ayrı devlet ilköğretim okulundagerçekleştirilmiştir. Betimleyici olan survey (tarama) metodolojisi kullanılmıştır veveri toplama yöntemi olarak da anket seçilmiştir.Bu çalışmanın sonuçları altıncı ve sekizinci sınıf öğrenci ebeveynlerininçocuklarının İngilizce öğrenmelerine karşı olumlu bir tutum içinde olduklarını ortayakoymuştur. Altıncı ve sekizinci sınıf öğrenci ebeveyn tutumları, hem bir dil olarakİngilizce'ye hem de çocuklarının yabancı dil olarak İngilizce öğrenmelerine ilişkinolarak ayrı ayrı analiz edildiğinde, altıncı sınıf öğrenci ebeveynlerinin tutumlarınınsekizinci sınıf öğrenci ebeveynlerine kıyasla daha olumlu olduğu ortaya çıkmıştır.Öğrencilerin ebeveynlerinin tutumlarına ilişkin algılarına bakıldığında,ebeveynlerinin İngilizce öğrenmeye ilişkin tutumlarına yönelik öğrenci algılarınınılımlı olduğu görülmüştür.Ebeveyn tutumları ve öğrenci algıları düşünüldüğünde, anlamlı bir ilişkiyeyalnızca sekizinci sınıf ebeveynlerinin tutumları ve öğrencilerin bu tutumlara yönelikalgılarında rastlanmaktadır.Sonuç olarak, bu çalışma, ebeveynlerin İngilizce'ye ve çocuklarının yabancıdil olarak İngilizce öğrenmelerine ilişkin tutumlarına olduğu kadar öğrencilerin bututumları nasıl algıladıklarına da ışık tutmaktadır. Son olarak, daha sonrakiçalışmalar için öneriler sunmaktadır.
dc.description.abstractThis study was carried out to investigate the attitudes of the 6th and 8thgraders? parents towards English and their children?s learning English with regard totheir gender, educational background, income level, and the place they live in. Italso investigates students? perceptions of their parents? attitudes.The study was conducted in five state primary schools in Çanakkale. Adescriptive survey study was used and questionnaire was chosen as a data collectinginstrument.The results of the study revealed that parents of the 6th and 8th graders havepositive attitudes towards their children?s learning English as a foreign language.When the difference between the 6th and 8th graders? parents were analyzedseparately regarding their attitudes towards both English language and theirchildren?s learning English as a foreign language, it was found that the 6th graders?parents have more positive attitudes compared to the 8th graders? parents.When the students? perceptions of their parents? attitudes are considered, theresults show that the students? general perception of their parents? attitudes towardsEnglish language learning is at a moderate level.When the parents? attitudes and students? perceptions of those attitudes areconsidered, a significant relationship was only found to be observable between theattitudes of the 8th graders? parents towards learning English and the 8th gradestudents? perceptions of those attitudes.As a result, this study sheds light on parental attitudes towards English andtheir children?s learning English as a foreign language and students? perceptions ofthese attitudes. Finally, it states implications for further research.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into parental attitudes towards English language learning and students` perception of these attitudes
dc.title.alternativeİngilizce dil öğrenimine ilişkin ebeveyn tutumları ve öğrencilerin bu tutumları algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9016325
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220487
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess