Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Fehime Sevil
dc.contributor.authorDoğan, Sevcan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:57Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:57Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607951
dc.description.abstractBu arastırma, 2004 İlkögretim 1. Kademe (4. ve 5. Sınıflar) Fen ve TeknolojiDersi Ögretim Programı ve 2000 İlkögretim 1. Kademe Fen Bilgisi Dersi ÖgretimProgramının, kazanımlar boyutunun sınıf ögretmenlerinin görüslerine dayalı olarakdegerlendirilmesi amacıyla yapılmıstır. Bunun için, 2006?2007 ögretim yılı güz vebahar döneminde Çanakkale il merkezi ve ilçelerinin ilkögretim okullarından oranlıküme örnekleme teknigiyle seçilen 60 ilkögretim okulunda yürütülmüstür.Arastırma örneklemini bu okullarda görev yapan 148 Sınıf Ögretmeni olusturmustur.Arastırma betimsel nitelikte olup, arastırmayla ilgili verilere tarama modelikullanılarak ulasılmıstır. Bu nedenle ögretmen görüsleri ile ilgili verileri almak içinölçek gelistirilmistir. Ölçekten elde edilen veriler frekans, yüzde hesaplamaları,t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi istatistiksel ölçümlerle analiz edilmis vetablolastırılarak sunulmustur.Bu analizler sonucunda, sınıf ögretmenlerinin, 2004 İlkögretim Fen veTeknoloji Ögretim Programında yer alan kazanımlara iliskin görüslerinin 2000lkögretim Fen Bilgisi Ögretim Programında yer alan kazanımlara iliskin görüslerinegöre daha olumlu oldugu, sınıf ögretmenlerinin 2000 İlkögretim Fen Bilgisi ÖgretimProgramının kazanımlarına iliskin görüsleri ile cinsiyet ve hizmet içi egitim almadurumları arasında anlamlı bir fark olmadıgı, egitim durumu, mesleki kıdem, görevyaptıkları yer arasında anlamlı bir fark oldugu belirlenmistir. 2004 İlkögretim Fen veTeknoloji Ögretim Programının kazanımlarına ilisin görüsleri ile egitim durumu,mesleki kıdem, görev yaptıkları yer degiskenleri açısından anlamlı bir fark olmadıgı,cinsiyet, hizmet içi egitim alma durumu arasında anlamlı bir fark oldugubelirlenmistir.Ayrıca Sınıf Ögretmenleri iki programın kazanımlarının da toplumsal birgerçek olan Ortaögretim Kurumları Sınavına hazırlamada eksikleri oldugugörüsündedirler. Arastırma sonunda ek olarak ögretmenler, kazanımlarınhazırlanmasında yerel ve bölgesel özelliklerin dikkate alınmadıgını, görev yaptıklarıokullarda fen ögretimi için gerekli olan laboratuar alt yapısı ve donanımı konusundaeksiklikler bulundugunu ve yardımcı ders aracı olarak deney kitabı basılmasıyönünde istekleri oldugunu belirtmislerdir.Anahtar Kelimeler: Fen Egitimi, Fen ve Teknoloji, Ögretim Programı,Program Degerlendirme,
dc.description.abstractThis research was been performed with the purpose of ?ComparativeEvaluation of Acquisitions Dimension of Science and Technology TeachingProgramme (2004) and Science Teaching Programme (2000) in Primary Education1st Grade (4th and 5th grade classes) according to the Opinions of Teachers?. In2006?2007 education and teaching years, the research was been made at 60 primaryschools which has been chosen by cluster/ area sampling by 148 class teachers whowork at these schools in city general of Çanakkale.The research is in descriptive property and data related with the research havebeen collected by scanning model. Therefore data collection implement was beenimproved to reach the data about the ideas of teachers. The data as a result of the datawas been analyzed with statistics measurements which are frequency, percentageaccount, t-test and one-way variance analysis has been presented in tables.As a result of these analyses, it was been clarified that the ideas of classteachers about 2004 Primary Education Science and Technology TeachingProgramme?s Goals are more positive than the ideas of about 2000 PrimaryEducation Science Teaching Programme?s Goals, there is no meaningful differencebetween the ideas of class teachers about 2000 Primary Education Science TeachingProgramme?s Goals and sex and the situation of in service training according to the ttestand one-way variance analysis. on the other hand there is important differenceamong educational level, service year in profession, the place of duty. There is not asignificant difference among the ideas of about 2004 Primary Education Science andTechnology Teaching Programme?s Goals and education level, service yearprofession, the place of duty, and lastly there is an important difference among sex,in service training according to the t-test and one-way variance analysis.Moreover, it has been determined that the class teachers did not find thebenefits of two programmes suitable according to the OKS that is social reality, thatthe benefits haven?t been prepared by taking local and regional features intoconsideration. There are lacks of laboratory facilities and hardware, the class teachershave demanded an experiment book to be published as a supplementary material.Key Words: Science Education, Science and Technology, TeachingProgramme, Programme Assessment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim fen ve teknoloji (2004) dersi ile fen bilgisi (2000) dersinin öğretim programlarının kazanımlar boyutunun öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
dc.title.alternativeComparative evaluation of acquisitions dimension of science and technology teaching programme (2004) and science teaching programme (2000) in primary education 1st grade (4th and 5th grade classes) according to the opinions of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid9016281
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249161
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess