A compartive study into the effcets of two different techniques used to learn vocabulary by Turkish learners at a primary level
dc.contributor.advisor | Köksal, Dinçay | |
dc.contributor.author | Çetin Yildiz, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:12:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:12:55Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607943 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ilköğretim seviyesinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenenöğrencilerin kelime öğreniminde kullandıkları hangi tekniğin daha etkili olduğunubelirlemek amacıyla oluşturulmuştur.Çalışma, İngilizce öğrenen ve Biga Kocagür ilköğretim Okulunda öğrenimgörmekte olan 46 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın birinci bölümündedeneysel bir çalışma yer almıştır. Çalışma öncesinde bir ön-test uygulanaraköğretilecek kelimelerin önceden bilinip bilinmediği test edilmiştir. Öğrencilerin bukelimeleri bilmediklerinden emin olunduktan sonra kelime öğretimine geçilmiştir.Yeni kelimeler bir gruba resimlerle öğretilirken diğer gruba parça içerisindeöğretilmiştir. Çalışma sonunda son test ve belirli bir süre sonra yine ikinci bir son testuygulanarak çalışma sonucunda elde edilen sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır.Çalışmanın ikinci bölümü ise inceleme ve araştırmaya dayalı bir metot (surveyresearch methodology) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Yukarıda belirtilen hedeflerdoğrultusunda araştırmacı tarafından iki tane anket hazırlanmıştır. Çalışmanınverileri Biga ilçesi içinde bulunan Kocagür İlköğretim Okulu yedinci sınıföğrencilerine sunulan bir anket ile toplanmıştır. Anketler sonucunda öğrencilerinhangi teknikleri kullanarak yeni kelimeleri daha iyi öğrendikleri ve hangi tekniklerlebu kelimeleri daha uzun süre akıllarında tuttukları tespit edilmeye çalışılmıştır.Anketler araştırmacının kendisi tarafından hazırlanmıştır.Elde edilmiş olan veriler tanımlayıcı istatistikler (descriptive statistics), t-testve ANOVA teknikleri kullanılarak SPSS (10.00) ile analiz edilmiştir. Tanımlayıcıistatistikler göstermiştir ki 46 öğrenci içinden 30 öğrenci tekrar yöntemiyle dahafazla kelime öğrenmektedir. Tekrar yöntemini takip eden ve sıklıkla kullanılan diğeryöntemler ise; kelimeleri Türkçe tanımlarıyla, oyunlar ve alıştırmalar içerisindeöğrenmedir.yrıca, tanımlayıcı istatistikler göstermiştir ki; yeni kelimelerin resimlerleöğretildiği grup bütün testlerde daha başarılıdır. Bu grup birçok soruda daha başarılıiken, diğer grup ön çalışmada yapılan testte; sadece birinci, ikinci ve dördüncüsorularda, son testte; birinci, ikinci ve dördüncü sorularda, en son yapılan testte isesadece birinci ve dördüncü sorularda başarılı olabilmiştir.Bu çalışmada yeni kelimeleri resimlerle öğrenen grubun, yeni kelimeleriparça içerisinde öğrenen diğer gruptan daha başarılı olduğu ve daha etkili biröğrenme gerçekleştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The study was carried out at a primary school in Biga with forty six Turkish learners of English as a foreign language. In the first part of the study, there was an experimental study. One of the groups was taught the new words through pictures whereas the other group was taught these words through context. Pre-test was applied to the learners before the study in order to find out whether they already know these words or not. In addition, post-test and delayed post-test were applied to the learners in order to find out the results at the end of the study. In addition, in the second part of the study, the study was conducted through survey research methodology. In the study, data were collected from the primary school learners by means of questionnaires, in which learners dealt with questions in order to determine the techniques that they used for learning the new vocabulary items more effectively and for remembering them for longer time. The questionnaires were developed by the researcher herself. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A compartive study into the effcets of two different techniques used to learn vocabulary by Turkish learners at a primary level | |
dc.title.alternative | İlköğretim düzeyinde ingilizce öğrenen Türk öğrencilerin kelime öğrenimlerinde iki farklı tekniğin kıyaslanması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Language learning methods | |
dc.identifier.yokid | 301812 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249176 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |