dc.contributor.advisor | Erten, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Güreli, Nursen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:12:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:12:47Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607911 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Çanakkale Fen Lisesi 9. ve 10. sınıflarında İngilizce ders kitabı olarak kullanılan New Bridge to Success ders kitabının öğrencilere uygun olup olmadığını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Ders kitabının değerlendirilmesi, öğrencilerin Dil Öğrenin Oryantasyonları Ölçeği, Öğrenim Sitilleri Tercihleri, İkinci Dil Belirsizlik Toleransı Ölçeği, Sosyal Sitiller, Çoklu Zekâ Alanları Anketi ve İhtiyaç Analizi Anketlerine verdikleri cevaplara ve ayrıca öğretmenler için hazırlanan İhtiyaç Analizi Anketine öğretmenlerin verdikleri cevaplara dayanılarak hazırlanmış olan Ders Kitabı Değerlendirme Kriterleri kullanılarak yapılmıştır.126 öğrenci ve Çanakkale Fen Lisesi'nde çalışan 4 öğretmene uygulanan anketlerin sonucunda hem nitel hem de nicel veriler elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin motivasyon tipleri, öğrenim sitilleri tercihleri (görsel, hareketsel, dokunsal ve işitsel), belirsizlik toleransları, ders çalışma tercihleri (grup içinde veya kişisel) ve Çoklu Zeka Alanları tanımlanmış ve bu anketlerin sonucunda ders kitabını değerlendirmek için bazı kriterler elde edilmiştir. Bununla beraber, İhtiyaç Analizi Anketi'nden elde edilen sonuçlar da içerik analiz edilip, düzenlenerek Derk Kitabı Değerlendirme Kriterlerinin oluşturulmasına katkıda bulunmuşlardır. Aynı zamanda, bazı ünlü ders kitabı değerlendirme kriterleri de mevcut kitapları değerlendirmek için kullanılan kriterlerin hazırlanmasında referans oluşturmuşlardır.Ders kitaplarının değerlendirilmesi ile elde edilen sonuçlar, Çanakkale Fen Lisesi 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin İngilizce Ders Kitabı olarak kullandığı, New Bridge to Success ders kitabının ilk izlenim, fiziksel kompozisyon, tema ve konular, hedefler ve dil becerileri, öğrenme ve öğretme etkinlikleri, referanslar, öğretmen kitabı ve yardımcı materyaller olmak üzere birçok yönden yetersiz olduğunu; adı geçen kitaplarının geniş bir şekilde gözden geçirilip düzenlenmesi gerektiğini; ayrıca, bu kitapların birçok bölümlerinin hedef gruba uygun hale getirilebilmesi için birçok yönlerden adapte edilmesi gerektiğini ortaya çıkarmıştır. | |
dc.description.abstract | This study aimed to evaluate the suitability of the coursebook New Bridge to Success for Çanakkale Science High School 9th grade and 10th grade students. The evaluation of the coursebook was conducted on the Coursebook Evaluation Checklist Criteria prepared through the responses of students to several questionnaires including Language Learning Orientations Scale, Perceptual Learning Styles Preference, Second Language Tolerance of Ambiguity Scale, Social Styles, Multiple Intelligence Inventory; and both students? and teachers? responses to Needs Analysis Assessment.Both qualitative and quantitative data were obtained through the students questionnaires administered to 126 students and 4 teachers at Çanakkale Science High School. Students? types of motivations, their learning style preferences (visual, kinaesthetic, tactile, auditory), tolerance of ambiguity, study preferences (in groups or individually), and Multiple Intelligences were identified. The results obtained constituted some of the criteria for coursebook evaluation checklist. Data collected through Needs Analysis Assessment were also content analyzed and reorganized to contribute to Coursebook Evaluation Checklist. Some well-known coursebook evaluation checklists were also used as references for the development of the checklistThe results revealed that the coursebooks New Bridge to Success for 9th and 10th grade Çanakkale Science High School students were insufficient in terms of many aspects as pre-review, physical composition, themes and topics, objectives and skills, learning and teaching activities, references, teacher?s guide, and supplementary materials. This study concludes that the book needs extensive reviewing and revising. Further, many parts of the mentioned books require various adaptations to be made use of with the target group of students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A study into Çanakkale Science High School students perceptions of an ideal English coursebook | |
dc.title.alternative | Çanakkale Fen Lisesi öğrencilerinin ideal bir İngilizce ders kitabından beklentileri üzerine bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Material evaluation | |
dc.subject.ytm | Evaluation | |
dc.subject.ytm | Needs analysis | |
dc.identifier.yokid | 313035 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220479 | |
dc.description.pages | 210 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |