Show simple item record

dc.contributor.advisorTopkaya, Ece Zehir
dc.contributor.authorKüçük, Özge
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:43Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:43Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607888
dc.description.abstractBu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin fikirleri ışığında, devlet okullarınınilköğretim 1. kademesinde (4. ve 5. sınıflar) uygulanmakta olan 2006 İngilizceöğretim programını genel özellikler, hedef/kazanımlar ve içerik açısındandeğerlendirilmesi amacıyla ?Birinci Kademedeki İngilizce Öğretim ProgramınınDeğerlendirilmesi Ve Programla İlgili Öğretmen Görüşleri? adı altındayürütülmüştür.Çalışma, İstanbul'un Beyoğlu ilçesinde devlet ilköğretim okullarında 4. ve 5.sınıf seviyesinde İngilizce derslerini yürüten İngilizce öğretmenlerinin, yeni (2006)İngilizce Öğretim Programının genel özellikleri, hedef/kazanımları ve içeriğihakkında fikirlerini almayı hedefleyen ve araştırmacı tarafından oluşturulan`Öğretmen Görüşleri Anketi' yoluyla uygulanmıştır.`Öğretmen Görüşleri Anketi' yoluyla toplanan veriler SPSS.15 bilgisayarprogramı kullanılarak analiz edilmiştir. SPSS girdilerini analiz etmek için t-test vevaryans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Sıklık analizi ve maddelerin yüzdesihesaplanmış ve tablolandırılmıştır.Verilerin analizine göre, katılımcı öğretmenler yeni programın genelözellikleri, hedef/kazanımları ve içeriği hakkında ılımlı ölçüde olumlu görüşe sahipolmalarına rağmen yine de ilköğretim 1. kademe İngilizce öğretim programınınyeniden gözden geçirilmesi ve geliştirilmesi gereken yetersiz bölümleri olduğunudüşündükleri ortaya çıkmaktadır.Bu çalışmanın sonuçlarına göre yeni ilköğretim 1. kademe İngilizce öğretimprogramı genel özellikler, hedef/kazanımlar ve içerik bakımından bazı açılardanverimsiz olduğu görülmektedir. Bu yüzden, program geliştirmecilerin,öğretmenlerden yeni programın genel özelliklerinin yetersiz ve eksik kısımlarıylailgili geribildirim almaları önerilmektedir. Ayrıca, programın hedef/kazanımlarıgözden geçirilip daha çok duyuşsal ve psikomotor hedef/kazanımlar eklenmesi veiçeriğe daha fazla iletişimsel ve yaratıcı kısımlar eklenmesi önerilmektedir.Sonuç olarak, bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini alarak devletilköğretim okullarında halen uygulanmakta olan yeni ilköğretim 1. kademe İngilizceöğretim programının verimli ve eksik kısımlarına ışık tutmaktadır.
dc.description.abstractThis research study was carried out to analyze the 2006 English LanguageTeaching Program of Key Stage I (4th and 5th graders) in primary state schools interms of its general characteristics, aims/outcomes and content in the light ofEnglish language teachers? opinions under the heading of ?An Evaluation ofEnglish Language Teaching Program at Key Stage I and the Opinions of TeachersRegarding the Program?.This study was implemented in the Beyoğlu district of İstanbul city to thepracticing English language teachers working at 4th and 5th grades primary stateschools through the `Teachers? Opinions Questionaire?, which is designed by theresearcher that intends to obtain participants? opinions on the generalcharacteristics, aims/outcomes and content of the new (2006) English LanguageTeaching Program.The data gathered by using ?Teachers? Opinions Questionnaire? wereanalyzed by using Statistical Package for Social Sciences; SPSS.15. T-test and onewayanalysis of variance (ANOVA) were used to analyze the SPSS inputs.Frequency analysis and percentage of the items were calculated and put into tables.The analysis of the data revealed that although the participant Englishlanguage teachers have moderately positive opinions on the general characteristics,aims/outcomes, and content of the new program, they still believe that there areinefficient points of the new Key Stage I English language teaching program thatneed to be revised and redeveloped.This study concludes that general characteristics, aims/outcomes, andcontent parts of the new Key Stage I English language teaching program areinefficient in some aspects. Therefore, it suggests that program developers shouldengage teachers in feedback sessions related to the general characteristics of thenew program in order to provide necessary information on the lacking andineffective parts of it. It also recommends that aims/outcomes of the new programare to be revised again, more emotional and psychomotor aims/outcomes are to beincluded in and the content is to be renovated by adding more communicative andcreative aspects.In conclusion, this study sheds light on the efficient and lacking parts of thenew Key Stage I (4th and 5th grades) English language teaching program currentlybeing implemented in primary state schools by considering the practicing Englishlanguage teachers opinions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn evaluation of English language teaching program at key stage I and the opinions of teachers regarding the program
dc.title.alternativeİlköğretim 1. kademedeki İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi ve öğretmen görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.identifier.yokid316766
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220472
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess