Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Aysun
dc.contributor.authorTatiş, Hilal
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:16Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:16Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607768
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, günlük çalışması yardımıyla katılımcıların, bir süre devam eden yansıtmacı öğretim uygulamalarını görmektir. Bu nedenle, özel bir üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokulu'ndaki 11 okutman, dört hafta süren bu çalışmaya gönüllü bir şekilde katılmışlardır. Daha sonra, günlük tutmanın paragraf yazma öğretimi sürecindeki etkilerini görmek için her bir katılımcıyla görüşme yapılmıştır.Bu çalışma için nitel araştırma metodu kullanılmıştır. Konuyla ilgili kaynak taraması yapıldıktan sonra, araştırma sorularına karar verilmiştir. Günlük formlarında yer alan maddeler ve sorular, paragraf yazımı öğretimiyle ilgili hazırlanmıştır. Bütün bu sorular, birisi alan uzmanı birisi de ana dili İngilizce olan iki puanlayıcı tarafından tekrar gözden geçirilmiştir. Bazı bölümler çıkarılırken bazıları da eklenmiştir. Formun son şekli, araştırmacı tarafından kontrol edilmiş ve doldurulması için katılımcılara verilmiştir. Ayrıca, görüşme soruları da aynı puanlayıcılar tarafından gözden geçirilmiştir. Dört hafta sonra araştırmacı, her bir katılımcıyla tek tek görüşme yapmıştır.Gerekli veri toplanıldığında, analiz süreci başlamış ve çalışma için içerik analizi tercih edilmiştir. Bütün cevaplar toplanmış ve sabit karşılaştırma metodu ile kodlanmıştır. Bu kodlar, anadili İngilizce olan ama çalışmada katılımcı olmayan iki ayrı okutman tarafından gözden geçirilmiştir. Bütün kodlar son şeklini aldıktan sonra, hem günlük formları hem de görüşmeler, araştırma sorularına cevap bulmak üzere yorumlanmıştır. Son olarak da, bazı sonuçlar elde edilmiş ve ileriki çalışmalar için bazı öneriler sunulmuştur
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to see the reflective practices of the participants with the help of journal writing in a period of time. For this reason, 11 instructors from School of Foreign Languages at a private university were participated in the study voluntarily for four weeks. After that, an interview was conducted with each participant to see the effects of keeping a journal while teaching paragraph writing.Qualitative research was used for this study. After the related review of literature had been examined, the research questions were decided. The items and the questions in the journal forms were prepared in terms of teaching paragraph writing. All of these questions were revised by two interraters, one of whom was a native speaker of English and the other one was a field expert. While some parts were omitted, some others were added. The last form was checked by the researcher and given to the participants to be filled in. Moreover, the interview questions were prepared and revised by the same interraters again. 4 weeks later, the researcher interviewed with all the participants one by one.When the necessary data was collected, the analysis process started and content analysis was preferred for the study. All the answers were compiled and coded by constant comparison method. These codes were reviewed by two other native speaker instructors who were not the participants of the study. After the codes were reshaped again, first the journal forms, then the interviews were interpreted in order to find the answer of the research questions. Finally, some conclusions were obtained and some suggestions for further research were presented.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAn investigation into the effects of keeping journals of preparatory class instructors on teaching paragraph writing within the notion of reflective practice
dc.title.alternativeHazırlık sınıfı okutmanlarının paragraf yazımı öğretimi aşamasında tuttukları günlüklerin, yansıtmacı öğretim prensiplerine göre öğretimlerine olan etkisi üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmDaily
dc.subject.ytmReflective teaching
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching paragraph writing
dc.identifier.yokid361489
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257353
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess