Show simple item record

dc.contributor.advisorÖrnek, Ali Şahin
dc.contributor.authorÇolakoğlu, Tanju
dc.date.accessioned2021-05-07T09:12:11Z
dc.date.available2021-05-07T09:12:11Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607747
dc.description.abstractSon yıllarda gerçekleştirilen araştırmalar, insan kaynaklarının duygusal beklentilerini anlamak ve tatmin etmek konusunda duygusal zekanın anahtar role sahip olduğunu göstermektedir. Bu çerçevede duygusal yeterlilikleri yüksek kişilerin (yönetici, lider, akademisyen vb) diğerleri (çalışan, takım arkadaşları, öğrenciler vb) tarafından olumlu ve motive edici olarak değerlendirileceği varsayılabilir. Bu varsayım ile çalışmanın amacı, çalışma hayatında duygusal zeka, algılama ve motivasyon arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu ilişkiler bütünün değerlendirilerek uygulama sonuçları ile desteklenmesi konunun iş hayatındaki muhtemel işlevselliğini yansıtması açısından önemlidir.Yukarıda verilen gerekçeler çerçevesinde duygusal zeka, algılama ve motivasyon konuları öncelikle teorik olarak incelenmiştir. Teorik incelemeyi takip eden süreçte konu ampirik bir uygulama ile ortaya konulmuştur. Uygulama kısmında duygusal zeka, algılama ve motivasyon faktör boyutları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Uygulama sonucunda faktörler arasında farklı seviyelerde ilişki bulunmuştur. Bu ilişkiler daha somut ve ayrıntılı olarak verilecektir.
dc.description.abstractRecent studies show that emotional intelligence has the key role in understanding and satisfying the emotional expectations of the human resources. With this frame, the people having high emotional capabilities (manager, leader, academician etc) would be evaluated positively and motivating by others (labor, team mates, students etc). With this presupposition the aim of this study is researching the relation between emotional intelligence, perception and motivation in work life. Evaluating this relation? integration and maintaining with application results, is important since this will reflect the possible functionality of the subject in work life.With the frame of the reasons given above emotional intelligence, perception and motivation subjects studied theoretically firstly. The subject revealed by an empirical application in the fallowing process after theoretical research. The relations between emotional intelligence, perception and motivation factor dimensions examined in application section. Relations at different levels are found out between factors with application results. These relations will be given more concreted and detailed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleÇalışma yaşamında duygusal zeka, algılama ve motivasyon ilişkisi: ÇÖMÜ örneği
dc.title.alternativeThe relation of emotional intelligence, perception and motivation in work life: ÇÖMÜ sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmÇanakkale Onsekiz Mart University
dc.subject.ytmPerception
dc.identifier.yokid364629
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257368
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess