Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, Aziz
dc.contributor.authorTunçel, Hayrettin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:11:38Z
dc.date.available2021-05-07T09:11:38Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607556
dc.description.abstractBu çalısma yabancı uyruklu öğrencilerin üniversite yerleskesi içerisinde bulunan kantin, öğrenci isleri, kütüphane, yemekhane, fotokopi ve kırtasiyede ihtiyaç duyacağı kelimeleri ve kelime gruplarını belirleme amacı ile yapılmıstır.Sözlü Türkçenin kelime sıklığı ve yaygınlığını belirleme çerçevesinde yapılan bu çalısmada evren Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yerleskesidir. Örneklem olarak kullanılan alanlar ise yerleske içerisinde bulunan kantin, kırtasiye, öğrenci isleri, fotokopi, kütüphane ve yemekhanedir. Arastırmada örneklem olarak seçilen yerlere farklı gün ve saatlerde ses kayıt cihazıyerlestirilmistir. Ses kayıtları bilgisayar ortamında yazılı hale getirilmistir. Aynı ortamlarda doğal isleyise müdahale etmeden doğal gözlemler yapılmıstır. Doğal gözlem sırasında tespit edilen kelimeler yine bilgisayar yardımı ile yazıya aktarılmıstır. Bu sayede bir kelime havuzu olusturulmustur. Elde edilen veriler daha sonra değisik özelliklerine göre gruplanmıstır. Olusturulan tablolar bu özellikler dikkate alınarak olusturulmustur. Kelimeler sadece sıklıklarına ve yaygınlıklarına göre gruplanmamıstır. Kantinde öğrenciler tarafından kullanılan soru kalıpları, kırtasiye ve fotokopide kullanılan soru kalıpları, yerleske içerisinde kullanılan fiiller yapılmıs olan gruplamalardan bazılarıdır. Tespit edilen kelimeler toplam 22 farklı tabloda çesitli özelliklerine göre gruplara ayrılmıstır. Çalısmanın sonunda ise çalısma sonucu elde edilen bilgilere dayanılarak çesitli önerilerde bulunulmustur.
dc.description.abstractThis study has been prepared with the aim of identifying groups of words which needed by foreign students in canteen, students office, library, dining hall, photocopy place and stationery in the universty campus.The universe of the study which has been prepared in the framework of spoken word frequency and prevalence of Turkish language is the education campus of the Canakkale 18 Mart University. Stationnery, canteen, photocopy place, student office,labrary and dining hall are the fields which are used as a sample. A voice recorder was placed in the selected fields as a sample. The voice recording were made in writting on the computer. Natural observations were made in the same places without interfering with the natural environment. Words detected during the natural observations were written down with the help of the computer.The date was grouped according the diffirent characteristics of them. They were not groupted only according to their prevalence and frequency. Here are some of the groups:Question patterns used in the canteen, question patterns used in the stationery and photocopy place, verbs used in the campus. Words are grouped according to various characteristics in totaly 22 tables.At the end of the study various suggestions were made based on informations obtained from the studyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancılara Türkçe öğretiminde sözlü Türkçenin kelime sıklığı ve yaygınlığını belirleme çalışması
dc.title.alternativeTeaching Turkish to foreigners: The study to determination frequency and prevalence of spoken Turkish
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeigners
dc.subject.ytmVerbal learning
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmWord frequency
dc.identifier.yokid404875
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308967
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess