Türk eğitim sisteminde yeni bir eğitim modeli olarak Köy Enstitüleri ve Savaştepe örneği: 1940-1954
dc.contributor.advisor | Sınmaz Sönmez, Cahide | |
dc.contributor.author | Karaismailoğlu, Emel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:11:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:11:00Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607236 | |
dc.description.abstract | Cumhuriyet'in ilanıyla beraber üzerinde en çok durulan meselelerden biri eğitimdir. Cumhuriyet Döneminin eğitimdeki temel felsefesi eğitim-öğretim birliğinin sağlanmasına ve laik düşünce sistemine dayanmaktadır. Eğitimin yaygın, çağdaş ve milli olması amaçlanmıştır. Ülke genelinde Cumhuriyetin kazanımlarının, Atatürk ilke ve inkılaplarının yerleşmesi için çeşitli plan ve uygulamalar yapılmıştır. 1935'lerde nüfusun %80'inin köylerde yaşıyor olması | |
dc.description.abstract | Education has been one of the most widely debated topics following the proclamation of the Republic. The fundamental philosophy of education of the Republican Period relies on the understanding of a unified education and the secular thought system. It has been aimed that education should be widespread, modern and national. Various plans and practices have been made throughout the country to establish the gains of the Republic of Turkey, Atatürk's principals and revolutions. 80% of the population living in the villages around 1935 revealed the priority of | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk eğitim sisteminde yeni bir eğitim modeli olarak Köy Enstitüleri ve Savaştepe örneği: 1940-1954 | |
dc.title.alternative | The Village Institutes, as a new model in Turkish educational system: The case of Savaştepe (1940-1954) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Cumhuriyet Tarihi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Balıkesir-Savaştepe | |
dc.subject.ytm | Village Law Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Village institutions | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.subject.ytm | Village education | |
dc.identifier.yokid | 10000824 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333231 | |
dc.description.pages | 208 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |