dc.contributor.advisor | Daloğlu, Hakan | |
dc.contributor.author | İnce, Yildirim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:10:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:10:39Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607057 | |
dc.description.abstract | Fotoğraf, yüzey üzerinde yeni bir resmetme tekniğidir…, denildiğinde kuşkusuz geçmişten gelen başka resmetme tekniklerini ve eylemlerini hatıra getirmektedir: Çizmek, boyamak ve kazımak suretiyle bir gelenekten; resim yapmaktan söz edebiliriz. Gerçekten de belli dönemlerin resmetme teknikleri diğer olay ve olgular gibi yaşanılan dönemlerden etkilenmiştir. XIX. yüzyılda fotoğrafın teknik bir icat olarak ortaya çıkışı, toplumsal yaşama ve alternatif yeni sanatsal hareketlere kucak açmasını sağlamıştı. Çünkü toplumsal dönüşüm, teknolojik değişim ve sanattaki yenilikler bağlam olarak birlikte düşünülmesi gereken bir olgular zincirini oluşturmaktadır. Fotoğrafla başlayan görsel dönüşüm, 1970'lerin New York Kentinde ivme kazanan ve 1980'lerde zirveleşen Foto-Gerçekçi oluşumun Amerikan Gerçekçiliği ve Popüler Sanat üzerinden paralel bir dönüşüm ve açılım gösterdiğini söyleyebiliriz. Amerikan sanatında soyutlamanın hegemonyasına karşı sanatta betimlemenin olasılıkları olarak başlayan bu yönelim ciddi bir tehdit olarak yeni bir dirilişi ifade etmektedir. Bu durum foto-realizm ve fotoğrafın ortak bir Rönesans'ının yükselen bir değerini ortaya koyar. Dış dünyanın fotoğraf ile belgelenmesi ve çoğaltılan bir imaja dönüştürülmesinin altında yatan trompe-l'oeil illüzyonizminin tarihsel üslubu aracılığıyla 1970'lerdeki foto-realist resim hayat bulmuştur: Hiper-Realizm ya da Süper-Realizm olarak zaman zaman adlandırılan Foto-Realizm, Pop Art'(Sanat)ın görünen mirası olan grafik tasarım, reklam, baskı sanatları ve fotoğraf teknikleri arasındaki iletişimden yararlanır. Ancak foto-realistler, pop sanatçıların imajları, kitle kültürü ve medyanın iletişimi için stilize etmeye ve onları iki boyutlu grafiklere dönüştürerek bir göstergeye indirgemeye ihtiyaç duymazlar. Cottingham, Bechtle ve Estes, Pop sanatçıların sıradan konularını foto-gerçekçi bir üsluba transfer ederek süper-gerçekçi bir tavır sergilediklerinde yeni bir teknik aşama için çağdaş imgelere uzanan bir yaklaşım belirdi: Pop Sanatta olduğu gibi foto-gerçekçilerin çalışmalarının da modern kentlerdeki sosyal mekanlarla ilgili görünümleri içermesi (sonuçta yaşadıkları çevreden etkilenmeleri), kentsel nitelikler taşıyan yeni bir anlamın keşfini de beraberinde getirmiş oldu. Anahtar Kelimeler: Foto-grafik İmge, Yansıtma, Süper-Realizm, Hiper-Realizm, Foto-Realizm, Pop Art, Modernizm ve Kent. | |
dc.description.abstract | On the surface, a new photo of her technique, which of course, makes other iconography techniques and actions from the past souvenir: Draw, paint and scrape a tradition; We can talk about making a picture. Indeed, in certain periods, such as those living in other event and iconography techniques influenced by periods. 19th century photo of a technical invention, as the emergence of new artistic movements, social life and ability to embrace the alternative. What's new in the Arts because of social transformation, technological change and the context should be considered together as a chain of facts. Starting with visual transformation, in the late 1970s, winning the acceleration and in New York City in the 1980s summits of Photo-Realistic formation through a parallel transformation of American Realism and Pop Art, and opening that. American art, abstraction, imagery in the art of possibilities against the hegemony of this orientation as a serious threat as a new resurrection. This photo-realism and a rising value of the photograph reveals a common Renaissance. Documenting with photography and the outside world should be converted in a replicated image underlying the trompe-l'oeil illusions through the historical style of the 1970s photo-realist images he found in life: Hiper-realizm or Super-realism as may, from time to time, called Photo-realism, Pop Art that appears in the legacy of graphic design, advertising, print takes advantage of the communication between the arts and photographic techniques. However, the photo realists, pop artists's images to the media of mass culture and communication for converting two-dimensional graphics, stylized and do not need to reduce an indicator. Cottingham, Bechtle and Estes, Pop Artists by ordinary issues photo-realistic film transfer Super-realistic attitude to contemporary images inside a new technical developers extending the approach phases appeared as Pop Art like as Photo-Realists studies: the modern urban social places to contain related views (as a result of their influences from the environment), and the discovery of a new significance with the urban qualities brought about.Keywords: Photo-graphic Images, Mimesis: Imitation, Reflection, Super-realism, Hyper-realism, Photo-realism, Pop Art, Modernity and the city. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanatta fotogerçekcilik ve metropol | |
dc.title.alternative | Photo-realism and metropolitan in contemporary art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Metropolitan | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | Photography techniques | |
dc.subject.ytm | Photo-realism | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.identifier.yokid | 10046996 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384056 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |