Show simple item record

dc.contributor.advisorAnbarlı Bozatay, Şeniz
dc.contributor.authorÖzerçen, Sabircan
dc.date.accessioned2021-05-07T09:09:27Z
dc.date.available2021-05-07T09:09:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/606460
dc.description.abstractDevlet, sınırları içerisinde kamusal hizmetleri üreten ve yöneten en üst meşru gücü temsil etmektedir. Yönetimsel açıdan devletler, `üniter devlet` ve `federatif devlet` olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Söz konusu yönetim modelleri, siyasi gücün kullanımı yönüyle birbirlerinden farklılaşmaktadır. Üniter devlet, siyasi gücün tek bir merkezde toplandığı; federatif devlet ise, siyasi gücün federal devlet ve federe yönetimler arasında paylaşıldığı yönetim biçimidir. Her iki modelde de devlet, kamusal hizmetleri üretmek için temelde iki ilke üzerine örgütsel yapılarını inşa etmektedir. Bunlar; `merkezden yönetim` ve `yerinden yönetim`dir. Merkezden yönetim, kamusal hizmetlere ilişkin faaliyetlerin tek bir merkezden yönetilmesi; yerinden yönetim ise, kamusal faaliyetlerin yürütülmesine ilişkin yetkilerden bazılarının merkezin dışında yönetim birimlerine aktarılmasıdır. Bu çalışmada üniter devlet ve federatif devlet yapılarında yerel yönetimler incelenmektedir.
dc.description.abstractThe state represents the highest legitimate power who produces and governs the public service within the limits. The shape of the state administration is divided into a `unitary state` and a `federative state`. These Governments differ from each other in the political use of the power aspect. Political power is used by a single center in a unitary state. Political power is shared between the federal state and the federal governments format in Federative State. Both model also state, configure the organizational structure on the basis of two principles to produce public services. These are: `central government` and the `decentralization policy`. The principle of centralized management is defined as the activities to be managed from a single center on public services. The principle of decentralization is the transfer of powers to the authorities in the conduct of public activities outside the center. In this study were examined that local government in the unitary state and federative state structure.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleÜniter ve federatif devlet yapılarında yerel yönetimlerin karşılaştırılması
dc.title.alternativeUnit and federati̇ve state structure of the local governments comparison
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmUnitary state
dc.subject.ytmFederial government system
dc.subject.ytmDecentralization
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmManagement systems
dc.identifier.yokid10153134
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473645
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess