Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Mesut
dc.contributor.authorGüçlü, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-07T09:08:53Z
dc.date.available2021-05-07T09:08:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/606178
dc.description.abstractGünümüz zorlu piyasa koşullarında, rakiplerine karşı üstünlük elde etmek isteyen işletmeler, müşteri memnuniyeti sağlamak durumundadır. Müşteri memnuniyetinin sağlanması hizmet kalitesine; hizmet kalitesinin istenilen standartlarda olması ise özellikle turizm sektörü gibi emek yoğun işletmelerin yer aldığı sektörlerde, çalışanların başarısına bağlıdır. Bu nedenle işletmeler, çalışanların yaptığı işten nasıl daha fazla tatmin sağlayacağını belirlemeli, bunu artırmanın yollarını aramalı ve gerekli önlemleri almalıdır.Bu çalışmada Çanakkale ilinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı otellerin çalışanlarına yönelik olarak örgütsel güven ve iş tatmini arasındaki ilişki incelenmiştir. Yüz yüze görüşülerek uygulanan 52 soruluk anket sonucunda elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel olarak güven ve örgütsel güven kavramları incelenmiştir. İkinci bölümde iş tatmini kavramı açıklanmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde otel işletmelerinde örgütsel güven ve iş tatmini ilişkisi incelenmiştir. Dördüncü bölümde, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri, araştırmanın bulgularına yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise sonuç ve öneriler geliştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda iş tatmini ile örgütsel güven arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Örgütsel Güven, İş Tatmini, Konaklama İşletmeleri, Çanakkale
dc.description.abstractIn today's challenging market conditions, businesses that want to gain superiority to their competitors must provide customer satisfaction. Providing customer satisfaction depends on service quality and the quality of service at the desired standard, depends on success of employees especially in sectors like tourism in which labor-intensive enterprises take place. For this reason, enterprises should determine how employees will provide more satisfaction from work, look for ways to improve it and take the necessary precautions.In this study, the relationship between organizational trust and job satisfaction of employees of three, four and five star hotels operating in Çanakkale province, was examined. The data obtained from the survey consisting of 52 questions applied by face to face interview were statistically analyzed. The study consists of four parts. In the first part, concepts of trust and organizational trust were examined in general. In the second part, the concept of job satisfaction was explained. In the third part of the study, data collection tools, data analysis methods, findings of the research took place. In the fourth part, conclusions and suggestions were developed. At the end of the study, a two-way relationship between job satisfaction and organizational turst was determined. It was concluded that these two concepts increase and decrease together.Key Words: Organizational Trust, Job Satisfaction, Accommodation Enterprises, Çanakkaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde çalışanların örgütsel güven ve iş tatminleri arasındaki ilişki: Çanakkale örneği
dc.title.alternativeExamining organizational trust and job satisfaction of employees in hotel enterprises: Çanakkale province example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-09
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHotel personel
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmÇanakkale
dc.identifier.yokid10218652
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529927
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess