dc.contributor.advisor | Ergün, Sibel | |
dc.contributor.author | Kizil Sürücüler, Hale | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:21:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:21:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60602 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; 6-12 aylık bebeği olan babalara verilen eğitimin baba-bebek bağlanma durumuna etkisinin değerlendirilmesi amacıyla yarı deneysel olarak yapıldı.Araştırma, 01 Ocak 2018 - 01 Ocak 2019 tarihleri arasında, Adana Şehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi Sağlam Çocuk Polikliniğinde, 6-12 aylık bebeğe sahip, araştırma kriterlerine uyan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 60 örneklem grubuyla gerçekleştirildi. Tek çift numaralar kullanılarak, basit randomizasyon yöntemi ile babalar, 30'u kontrol, 30 'u eğitim grubuna dahil edildi. Tüm babalar araştırma öncesinde, çalışma ile ilgili tüm detaylara ilişkin, araştırmacı tarafından düzenlenmiş, bilgilendirilmiş gönüllü olur formu aracılığıyla bilgilendirildi. Veri toplamada araştırmacı tarafından hazırlanan sosyodemografik bilgi formu ile Baba-Bebek Bağlanma Ölçeği kullanıldı. Grupları belirlenen babalardan, kontrol grubuna sadece araştırma hakkında bilgilendirme yapıldı. Eğitim grubuna ise literatür doğrultusunda hazırlanan eğitimler verildi. Gruplara uygulanan ön ve son test sonuçları karşılaştırıldı. Veriler; ortalama, standart sapma, sayı ve yüzdelik, t testi, pearson korelasyon testi, Mann Whitney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile değerlendirildi. Araştırmanın kontrol ve eğitim grupları sosyodemografik özellikler açısından benzerdi (p>0,05). Araştırma sonucunda, baba-bebek bağlanma durumu ile babanın yaşı, babanın öğrenim düzeyi, eşin yaşı, eşin çalışma durumu, ailenin aylık toplam geliri, eşin öğrenim düzeyi, bebeğin yaşı, bebeğin cinsiyetine göre anlamlı bir fark bulunmazken, babanın mesleği, bebek haricinde çocuk sahibi olma durumu ve eş ilişki durumu açısından istatiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. Baba bebek bağlanma ölçeği `sabır ve hoşgörü` alt boyut puanlamasının babaların meslekleri, ailelerin aylık gelir durumu, bebek haricinde çocuk olma durumu ile anlamlı farklılık gösterdiği tespit edildi. Çalışma ile eğitim grubunda yer alan babalara uygulanan eğitimin baba bebek bağlanma durumuna etkisi olduğu saptandı (p<0,05). Sonuç olarak, 6-12 aylık bebeğe sahip babalara verilen eğitimin baba bebek bağlanma düzeyini arttırıcı etkisinin olduğu belirlendi.Anahtar Kelimeler: Baba, bebek, bağlanma, eğitim. | |
dc.description.abstract | This study is; The aim of this study was to evaluate the effect of education given to fathers with 6-12 months old baby on bonding status.The 1st of January, 2018 to the 1st of January, 2019, The research was conducted in Adana Research and Training Hospital Turkey. Children's Health Clinic, with 60 sample groups having 6-12 months old infants that met the research criteria and accepted to participate in the study. Fathers were included in the control group by 30 and in the education group by 30 random numbers. All the fathers were informed before the study by looking at all the details about the study, through the informed consent form prepared by the researcher. The data were collected by the socio-demographic information form prepared by the researcher and the Father-Baby bonding scale. From the fathers whose groups were determined, the control group was informed only about the research. The training group was given trainings in line with the literature. The pre and post test results were compared.The following data were collected such as standard deviation number, number and percentage, t test, pearson correlation test, Mann Whitney U test, Wilcoxon Signed Ranks test. The control and education groups of the study, were similar to sociodemographic characteristics (p> 0.05). As a result of the research, father-infant attachment status and father's age, father's education level, spouse's age, spouse's working status, the family's total monthly budget, spouse's education level, the age of baby, there is no significant difference according to the sex of the baby, the profession of the father, there was a statistically significant difference in terms of being a state and spouse relationship. It was determined that the father-Baby attachment scale 'patient and tolerance' subscale scores differed significantly with fathers occupations, families income status and having an only child or children. With the study, it was determined that the education applied to the fathers had an effect on the bond status of the father and the baby (p <0.05). As a result, it was determined that the education given to fathers with 6-12 months old baby had an effect on increase of the father's bonding level.Keywords: Father, baby, attachment, education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | 6-12 aylık bebeği olan babalara verilen eğitimin baba-bebek bağlanma durumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of education given to fathers with 6-12 month old babies on father-infant attachment status | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-24 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Infant | |
dc.subject.ytm | Attachment | |
dc.subject.ytm | Parental bonding | |
dc.subject.ytm | Fathers | |
dc.subject.ytm | Father-child communication | |
dc.subject.ytm | Father education | |
dc.identifier.yokid | 10220067 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 582759 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |