Show simple item record

dc.contributor.advisorBerk, Oya
dc.contributor.authorAlbayrak, Işilay
dc.date.accessioned2021-05-07T09:08:21Z
dc.date.available2021-05-07T09:08:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605925
dc.description.abstractBu tezde, Samuel Beckett'ın dört oyunu, Waiting for Godot, Endgame, Krapp's Last Tape ve Not I, Beckett'ın post modern bir oyun yazarı olarak temel konularını vurgulayan bir görüş ile ele alınacaktır. Adı geçen bu oyunlar Beckett tiyatrosunun ana temalarını kapsadıkları ve Beckett'ın sağlam değerlerden yoksun anlamsız bir dünyada bulunan modern insanın durumunu yansıtmak amacıyla nasıl geleneksel tiyatronun kurallarını ve alışkanlıklarını altüst etmesini örnekledikleri için seçilmişlerdir. Ayrıca Beckett'ın kariyerinin sonlarında yazılan iki önemli eser, Company ve Stirrings Still, Beckett'ın daha önceki oyunlarına ve kurgusal yazılarına tekrar tekrar dönüp sayısız referanslar vererek ışık tuttuklarından dolayı bu yapıtların geniş kapsamlı bir analizi de sunulacaktır.
dc.description.abstractIn this study, Samuel Beckett?s four plays, Waiting for Godot, Endgame, Krapp?s Last Tape and Not I, will be analyzed with a view to highlighting Beckett?s major concerns as a postmodern playwright. These plays were chosen on the grounds that they comprise the main themes of Beckett?s drama and illustrate how he subverts the norms and conventions of traditional drama in order to convey the plight of the modern man in a meaningless world that is devoid of stable values and that therefore resists any traditional interpretations. An in-depth analysis of Company and Stirrings Still will also be offered as these two particular prose works, written in the later period of Beckett?s career, shed light on his previous plays and fictional writings by `revisiting? them in numerous references and allusions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleSamuel Beckett: A postmodern playwright of silence and negation
dc.title.alternativeSamuel Beckett: Sessizlik ve yadsımanın postmodern oyun yazarı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmPlay wrights
dc.subject.ytmBeckett, Samuel
dc.subject.ytmPostmodern
dc.subject.ytmBritish theater
dc.identifier.yokid373471
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid265138
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess