Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan, Esra
dc.contributor.authorKutan, Bora
dc.date.accessioned2021-05-07T09:08:19Z
dc.date.available2021-05-07T09:08:19Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605891
dc.description.abstractGünümüzde, üretim yapan firmaların varlıklarını sürdürebilmesi, hedef tüketicilerin onların ürünlerine karşı olan algılarıyla doğrudan ilgilidir. Küreselleşme ve firmalar arasındaki uluslararası bağlantılar farklı kültürlerin mevcut veya geçmişteki deneyimlerinden dolayı, firmaların ticari ilişkilerini olumlu ya da olumsuz olarak etkileyebilmektedir. Bu durum, tüketicilerin yerli ve yabancı ürünlere karşı algılarının anlaşılabilmesi açısından oldukça önem teşkil etmektedir. Bu nedenle, pazarlama yöneticileri tarafından farklı ülkelerde yeni pazar stratejilerileri oluşturulurken ilgili ülkelerdeki yerli tüketicilerin yabancı menşeli ürünlerle ilişkin düşüncelerininin göz ardı edilmemesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, literatürde çok fazla incelenmeyen bir konu olan menşe ülke etkisini oluşturan etkenler doğrultusunda, Türk tüketicilerinin Yunan menşeli ürünlere karşı olan algısını deneysel olarak test edip araştırmaktır. Bu çalışmada oluşturulan kavramsal modelde, tüketici etnosentrizmi, düşmanlığı, yabancı menşeli ürünlere karşı olan ürün yargısı ve tüketicilerin yabancı menşeli ürünleri alma istekliliği arasındaki ilişkiler kullanılmıştır.
dc.description.abstractIn today?s world, the existence of manufacturing firms is dependent upon target consumers? perceptions toward their products. Globalization and international networks of companies are enriched by both past and current experiences of different cultures and nations that might have either positive or negative impact on their trade relations. This situation poses a vital necessity to understand consumers? feelings towards both local and foreign products. Therefore, it creates significance for marketing managers to understand consumers? feelings on foreign products to forecast new marketing strategies for different countries. The purpose of the present study was to fulfill a gap in the literature via testing empirically the influential factors of country of origin in order to understand Turkish consumers? perception toward Greek made products. This study proposes a conceptual model that identifies the correlations between consumer ethnocentrism, animosity, product judgments for foreign products and willingness to buy foreign made products.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe influence of country of origin on consumers` decisions: Effects on willingness to purchase foreign products
dc.title.alternativeMenşe ülkenin tüketici kararına etkisi: Yabancı ürünleri satın alma isteğine yönelik etkiler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmCountry of origin
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmForeign products
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.identifier.yokid430078
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid313173
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess