Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan, Esra
dc.contributor.authorGüler, Selver
dc.date.accessioned2021-05-07T09:08:13Z
dc.date.available2021-05-07T09:08:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605828
dc.description.abstractMarkaların tüketici gözündeki güçlerinin ölçülebilmesi marka denkliği ile mümkündür. Bu çalışmada bütünleşik pazarlama iletişimi algısı, iletişim araçları, marka denkliği boyutları, genel marka denkliği üzerinde durulmakta ve havayolu sektöründe tüketicinin tutum ve davranışlarına etkileri belirlenmeye çalışılmaktadır. Çalışma üç ana konu üzerinde durmaktadır. İlki bütünleşik pazarlama iletişimi algısı ve iletişim araçlarının marka denkliği boyutları üzerindeki etkileri, ikincisi marka denkliği boyutlarının kendi aralarındaki ilişkileri ve genel marka denkliği üzerindeki etkileri, üçüncüsü ise genel marka denkliğinin tüketici davranış ve tutumları üzerindeki etkileridir. İlgili yazında marka denkliğinin tüketici davranış ve tutumları üzerindeki etkilerini inceleyen çalışmalara rastlanmakla birlikte, özellikle bütünleşik pazarlama iletişimi algısı ve iletişim araçlarının marka denkliğinin boyutları üzerindeki etkilerini inceleyen kapsamlı çalışmalara pek rastlanmamaktadır.Çalışmada Türkiye için havayolu sektöründe önemli konuma sahip olan markalardan Türk Hava Yolları, Pegasus ve Atlasjet seçilmiştir. Hazırlanan anket sosyal paylaşım sitelerinde paylaşılmış ve kolayda örnek yöntemiyle ulaşılan 391 kişi tarafından doldurulmuştur. Analiz kısmında öncelikli olarak çalışmada kullanılan tüm ölçekler için güvenilirlik ve geçerlilik analizleri gerçekleştirilmiş, sonrasında hipotezlerde öngörülen değişkenler arası ilişkilerin test edilebilmesi için çoklu ve basit regresyon analizleri uygulanmıştır. Bu analizlerin sonucunda öngörülen ilişkilerin büyük oranda desteklendiği görülmüştür. Bu bulgular özellikle rekabetin yoğun olarak yaşandığı havayolu sektörü açısından büyük önem taşımaktadır.Anahtar Kelimeler: Marka Denkliği, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Algısı, Tüketici Davranışları, Havayolu
dc.description.abstractThe strength of a brand as perceived by the consumer can be measured via brand equity. This study concentrates on integrated marketing communications perception, communication tools, dimensions of brand equity and overall brand equity and attempt to investigate their effects on the attitude and behavior of consumers in the airline sector. The study focuses on three key issues. First of all, the effects of integrated marketing communication perception and communication tools on the dimensions of brand equity are investigated. Secondly, the relationships among the dimensions of brand equity and their effects on overall brand equity are considered. Thirdly, the effect of overall brand equity on consumer attitudes and behavior are examined. Even if there are studies that consider the effects of brand equity on consumer behavior and attitudes, comprehensive studies that specifically investigate the effects of integrated marketing communications perception and communication tools on the dimensions of brand equity are rather rare. As three key brands in the Turkish airline sector, Turkish Airlines, Pegasus and Atlasjet are selected to be used in the study. The survey was shared on the social networking sites and was answered by a convenience sample of 391 respondents. Once the reliability and validity of all the scales to be used in this study were confirmed, the hypothesized relationships between the variables were tested with a series of simple and multiple regression analyses. The results of these analyses reveal that most of these hypothesized relationships are supported. These findings are of great importance especially for the airline sector that is characterized by intense competition.Keywords: Brand Equity, Integrated Marketing Communication Perception, Consumer Behavior, Airline Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişimi algısının ve iletişim araçlarının marka denkliği üzerindeki etkileri: Havayolu şirketleri üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeThe effects of integrated marketing communications perception and communication tools on brand equity: A study on airline companies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication means
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmBrand equity
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.identifier.yokid10071970
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid405503
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess