dc.contributor.advisor | Özel, Ayşe | |
dc.contributor.author | Sağdiç May, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:08:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:08:10Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605795 | |
dc.description.abstract | `1980 Sonrası Kadın İmgesinin, Yazılı Medyada Kullanım Yöntemlerinin Türk Plastik Sanatına Etkileri` başlıklı bu araştırmada, 1980 sonrası yaşanan toplumsal değişimlerde rol alan medya anlayışının tüm dünyada olduğu gibi ülkemiz kültürüne olan etkileri, sanatın kadın imgesini ele alış biçimleri üzerinden incelenecektir.Kadın kimliğiyle eş zamanlı olarak ortaya çıkan mülkiyet olgusu, toplumun temel bileşeni olarak insanlık tarihi boyunca tüm sosyolojik mekanizmaların üzerinde temellendiği zemin halini almıştır. Bu bakımdan kadın kimliği üzerine yoğunlaşan bir inceleme; her dönemde, içinde bulunduğu toplumsal yapıyı anlamanın anahtar yöntemi niteliğindedir.1980'li yıllarda küresel sermayenin, teknolojik gelişmelerden güç alarak, sınır gözetmeksizin yürürlüğe koyduğu ekonomik politikalar dünya genelinde gözlenebilir sosyolojik değişimlere neden olmuştur. Söz konusu toplumsal değişimlerden en fazla etkilenenler, gelişmemiş veya Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerdir. 1980'li yıllarla birlikte gözlenen ekonomi temelli kültürel politikaların başarı kazanmasındaki birincil etken, dönemin medya organlarıdır. Söz konusu politikaların topluma sunumu görevini aşan, bu politikaları yaşamsal alışkanlıklar haline getirerek, dönüşümü sağlayan baş aktör, dönemin birincil mecrası olarak yazılı medyadır.Kadın kimliğinin, öteden beri her kültürde, toplumsal alışkanlıkların gözlenmesinde oynadığı kilit rol, o kültürün yarattığı sanatın toplum içinde şekillenme biçimini de yakından etkilemiştir. Öte yandan kadın imgesi, toplumun iletişim sistematiği ve aynı toplumun sanatında, en belirgin kesişim noktası olması bağlamında çözümsel başvuru özellikleri taşır. Öyle ki, 1980'li yılların tüketime dayalı küresel politikaları, toplumsal mekanizmalar dahilinde yaşam bulabilmek için bu olgudan yola çıkmış, kadın imgesini söz konusu stratejilerinin baş figürü olarak kullanmıştır. Bu nedenle 1980'lerde yazılı medyanın etkisiyle Türk toplumunda yaşanan kültürel değişimlerin gözlenmesinde, dönemin sanatçılarının kadın figürünü, ele alış biçimleri önemli veriler sunmaktadır.Anahtar Kelimeler : 1980, Kadın İmgesi, Türk Sanatı, Yazılı Medya, Küresel Kültür. | |
dc.description.abstract | This research titled `The Effects of the Usage Methods of the Woman Image in the Press after 1980 on Turkish Plastic Arts` will analyze the effects of the mentality of the media, which played a role in the social changes that took place after 1980, on the culture of our country just like all over the world, in terms of the forms that the arts handle the woman image. The phenomenon of proprietorship, which emerged simultaneously with the woman identity, became the foundation where all the sociological mechanisms have been built over throughout the history of humanity, as the basic component of the society. In that sense, a research focusing on the woman identity is in the nature of a key method at all times for understanding the current sociological structure.The economic policies applied without any limits by the global capital while gaining power from the technological developments, caused observable sociological changes all over the world. The countries that were most affected from these sociological changes are underdeveloped or developing countries like Turkey. The primary factor for the cultural policies based on economy observed starting with the 80s being successful is the media organs of that time. The main factor going beyond the duty of presenting these policies to the society that provided the conversion to be made by making these policies habits of life, is the press as the primary channel of the time.The key role the woman identity has played in observing the societal habits in every culture all along, has also closely affected the way the arts created by that culture is configured in the society. On the other hand, the woman image carries the characteristic of an analytical reference in the sense that it is the most evident intersection point in the communication systematic of the society and the arts of the same society. As such, the global policies of the 80s based on consumption, have started out from this phenomenon for finding existence within the mechanisms of the society and have used the woman image as the main figure of this strategy. Consequently, in observing the cultural changes that took place in the 80s with the effect of the press, the ways the artists of that time handled the woman figure present significant data.Keywords: 1980, Woman Image, Turkish Arts, Press, Global Culture. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | 1980 sonrası, kadın imgesinin yazılı medyada kullanım yöntemlerinin Türk plastik sanatına etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of the usage methods of the woman image in the press after 1980 on Turkish plastic arts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Plastik Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Women image | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Media | |
dc.subject.ytm | Social change | |
dc.subject.ytm | Artistic life | |
dc.subject.ytm | Written press | |
dc.subject.ytm | Plastic arts | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | After 1980 | |
dc.identifier.yokid | 10128309 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443103 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |