Show simple item record

dc.contributor.advisorAtaman, Bora
dc.contributor.authorAkbaş, Dilsad Nağme
dc.date.accessioned2021-05-07T09:08:07Z
dc.date.available2021-05-07T09:08:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605762
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'de Mevlana ve onun öğretileriyle gelişen Mevlevi kültürünü, kültür endüstrisi ekseninde değerlendirmektedir. Araştırmanın kavramsal çerçevesini, Frankfurt Okulu teorisyenlerinin geliştirmiş oldukları kültür endüstrisi kavramı oluşturmaktadır. Bu bağlamda, Mevlana ve Mevlevi kültürünün yeniden üretimindeki ekonomik, politik ve kültürel boyutlar ile yeniden üretim unsurlarının eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Literatür taramasıyla oluşturulan ve söylem çözümlemesi yöntemiyle ele alınan bu çalışmanın sonucunda, kültürel endüstrinin Mevlana'yı uluslararası boyutta üretilebilen, dağıtılabilen ve tüketilebilen yapay ve taklidi bir metaya dönüştürdüğü, ekonomik, politik ve ideolojik bir araç olarak yeniden şekillendirdiği saptanmıştır. Uluslararası politik ve ekonomik ilişkiler sürecinde ve kitleleri yönlendirmede kilit olarak kullanılan Mevlana'nın, popüler kültür ürünleri, medya ve reklamlar aracılığıyla yeniden üretildiği ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Kültür Endüstrisi, Mevlana Celaleddin-i Rumi, Mevlevi Kültürü.
dc.description.abstractThis study, investigates the Mawlawi Culture in Turkey based on Mawlana and his teachings in the context of cultural industry which was introduced by doctrinaires of Frankfurt School. It aims to examine, the economic, political and social dimensions of reproducing the Mawlawi Culture in a critical perspective. This research was done through the method of literatüre review and discourse analysis. In the outcome it is stated that, in an international scope cultural industry, transforms Mawlana into a producible, distributable, consumable artificial and imitation merchandise and reshapes it as economic, political and ideological devices.Products of popular culture, media and commercials are some of the elements of reproducing Mawlana in international economics and politics and manipulation of public opinion.Keywords: Cultural Industry, Mawlana Jalal Al-Din Al-Rumi, Mawlawi Culture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKültür endüstrisi bağlamında Mevlana`nın yeniden üretimi
dc.title.alternativeReproducing Mawlana in the context of cultural industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRemanufacturing
dc.subject.ytmMawlawiyya
dc.subject.ytmMevlana Celaleddin-i Rumi
dc.subject.ytmCultural industry
dc.identifier.yokid10118353
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443104
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess