Show simple item record

dc.contributor.advisorSaracel, Nüket
dc.contributor.authorDemirci, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-07T09:08:06Z
dc.date.available2021-05-07T09:08:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605744
dc.description.abstractStrateji sistematiği ve işlevsel tanımı işletme yönetimi literatürüne 20. yüzyılın ilk yarısında girmeye başlamış, son dönemde günümüz işletme anlayışının yönetim ve karar alma mekanizmalarında ciddi bir yere sahip olmuştur. Strateji, elde edilmesi amaçlanan faydaları en yüksek seviyeye çıkarmak isteyen iki ve daha fazla aktörün olası davranışlarını anlayarak ve analiz ederek, bir takım tahmin hesapları kullanarak istatistiksel ve matematiksel açıdan değerlendirip karar almaları anlamına gelmektedir. İşletmelerin strateji çalışmaları, işletmenin iç ve dış çevresiyle olan ilişkilerinin ve bu çevrelere gösterdiği reflekslerinin, organizasyon yapısının ve çalışanların yaklaşımları ile ilgili olguların etkisine bakılarak yapılmaktadır.Güncel piyasa koşullarında oluşan ve hızla devam eden yoğun rekabet ortamının sertliği, piyasalara sunulan ürün ve hizmetlerin sürekli yenilenme ve geliştirilme gerekliliği, ürün ve hizmet talep edenlerin ihtiyaçlarının her geçen gün değişerek artması işletmelerin rekabet edebilme şanslarını ve ayakta kalabilme yeteneklerini giderek zorlaştırmaktadır. Değişen, gelişen ve sürekli yenilenmekte olan dinamik piyasa koşullarında işletmelerin genel amaçları; varlıklarını devam ettirebilmek, piyasa dışında kalmamak, sektörlerindeki ve piyasalarındaki fırsat ve avantajlardan faydalanabilmek, karlılıklarını yükseltebilmek, rakiplerini takip edebilmek ve rakiplerinden bir adım öne geçebilmek, iç ve dış performanslarını arttırabilmek ve büyümek olarak gösterilmektedir.Bu tez çalışmasında; İstanbul'da bulunan çelik kepenk üreten işletmelerin rekabet stratejileri belirlenmeye çalışılmış, yoğun rekabet koşullarında üreticilerin ne tür uygulamalar ortaya koydukları incelenmiştir. Bu araştırmanın temel amacı İstanbul'da bulunan çelik kepenk üreten işletmelerin yapılarının analiz edilmesiyle, uyguladıkları rekabet stratejilerinin belirlenmesidir. Çalışmada; sektörde yer alan firmaların ülke ekonomisine, bulundukları sektöre ve alt sektörlere olan katkıları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda İstanbul'da bulunan çelik kepenk üreticilerinin genel profili ortaya çıkarılmaya çalışılmış; üreticilerin nerelerde kurulduğu, nasıl üretim yaptıkları, talep özelliklerinin neler olduğu ve tarihsel gelişimleri gibi konular incelenmiştir. Sektörün ülke ekonomisindeki yeri, ekonomiye olan katkıları, istihdama olan katkıları, hangi sektörlerle doğrudan ya da dolaylı ilişkileri olduğu ve etkiledikleri sektörlerin neler olduğu konuları da ele alınmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Strateji, Rekabet, Rekabet Stratejileri, Çelik Kepenk
dc.description.abstractThe definition of efficient strategy and functional explanation has started to appear in the business administration literature in the first half of 20th century; lately, it has a huge and serious impact in management and decision-making mechanism of business conception. Strategy analyzes and understands the purpose, which aims to be obtained and elevate the highest level by two or more agents' probable behaviors, by using some of the predictive calculation to evaluate and to make a decision from the statistical and mathematical aspect. Enterprises' strategic studies take a shape based on internal and external relationships of enterprises' environments and reflexes of these environments that has shown, the impact of organizational structure and workers' approach to these elements.The rigidity of intense competitive environment that occurs and rapidly continuous under the current market circumstances, the necessity of regeneration and improvement the products and services, increased change on demanding of the products and services make harder for enterprises to the chance of compete and to survive every other day. The general purpose of changing, advancing and continuously improving dynamic market circumstances; to sustain their presences, to stay in the market, to take advantage of the opportunities and benefits in the sectors and markets, to escalate the profitableness, to follow the competitor and to head the competitor off, to increase the internal and external performance and to reflect this increased performance as an expansion.This thesis, the competition strategies of the steel shutter production businesses in Istanbul are compared, what kinds of implementations are acted under intense competition circumstances. The main purpose of this research, comparing the competition strategies, which is implemented by analyzing the structures of the steel shutter production businesses in Istanbul. At this study, enterprises' contributions will be defined to the country's economics, to the market, to the sector that they are a part of it or the sub-sectors by investigated their financial structures. Especially, the answers to many similar problems, such as who are the steel shutter manufacturers in Istanbul, where they are built, how they produce, what their demand characteristics are, and their historical development, will be examined one by one.Key words: Strategy, Competition, Competition Strategies, Steel Rolling Shutter.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİstanbul`da çelik kepenk üreten işletmelerin rekabet stratejilerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeThe competi̇ti̇on strategi̇es of the steel rooli̇ng shutter producti̇on busi̇nesses i̇n İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition policies
dc.subject.ytmSteel
dc.subject.ytmsteel casting
dc.subject.ytmLeading sector
dc.subject.ytmLock systems
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.identifier.yokid10148326
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464630
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess