Show simple item record

dc.contributor.advisorOmerakı Çekirdekci, Şahver
dc.contributor.authorTereci, Aytaç
dc.date.accessioned2021-05-07T09:08:01Z
dc.date.available2021-05-07T09:08:01Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605692
dc.description.abstractGünümüzde, geleneksel olmayan medya araçlarının etkisinin ve Y nesline mensup seçmenlerin artışı söz konusudur. Bu araştırmanın amacı dünyada ve ülkemizde gitgide gelişmekte olan sosyal medya üzerinden siyasi partilerin Y nesli ile nasıl online bağ kurduğunu incelemekti. Araştırma için farklı veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Değişik siyasi partilerin sosyal medya yönetimleri incelenmiştir. Y nesli ile bağ kurmayı hedefleyen bir siyasi parti seçilmiştir ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak seçmenlerin siyasi partiler ve diğer seçmenler ile sosyal medya aracılığıyla etkileşimleri incelenmiştir.Araştırmanın bulguları siyasi partilerin sosyal medyayı tercih etmesinin Y nesli ile bağ kurmada olumlu etkisi olduğu gözlemlenmiştir. Çalışma teorik olarak online bağ kurmanın üç boyutunun literatürde ilk defa siyasi partiler içinde nasıl uygulanabileceği gösterilmiştir. Siyasi partilerin sosyal medya kullanımlarında Y nesli ile kurabilecekleri bağa ilişkin önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: çevrimiçi tüketici marka bağı oluşturma, sosyal medya, siyasi partiler
dc.description.abstractNowadays, the influence of non-traditional media vehicles and the increase in the number of Y generation voters are inevitable. The objective of this research is to examine how social media enables political parties to connect with generation Y voters. Different data collections methods were employed for this purpose. Initally, the social media accounts of various political parties ware examined. Then by employing qualitative data collection methods a political party was selected, which aimed to connect with generation Y voters using social media, to investigate the interactions of consumers both with the political party and the other voters.The findings of the research show the positive influence of social media for forming brand engagement with generation Y. Theoretically the three dimensions of consumer brand engagement are examined for the first time in the context of political parties. The study also shows the implications of this research for political parties that want to create an online consumer brand engement with generation Y.Keywords: online consumer brand engagement, social media, political partiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSiyasi partilerin Y nesli ile bağ kurmada sosyal medya kullanımı üzerine bir çalışma
dc.title.alternativePolitical parties' using of social media for forming brand engagement with generation Y
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVoters
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmSocial communication
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInteraction
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.subject.ytmTransactional analysis
dc.identifier.yokid10135070
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454716
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess