Show simple item record

dc.contributor.advisorİlgün Kamanlı, Ayşe
dc.contributor.authorKaraaslan, Eray
dc.date.accessioned2021-05-07T09:07:58Z
dc.date.available2021-05-07T09:07:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605653
dc.description.abstractDünyada ve ülkemizde ekonomideki şirketlerin büyük çoğunluğunu aile şirketleri oluşturmaktadır. Aile şirketlerinin sürdürülebilirliğini sağlamak ülkemizin geleceği için oldukça önemlidir. İşte bundan dolayı bu araştırma da kurumsallaşma ile birlikte, devamlılığı etkileyen ve devamlılığı sağlayan faktörler araştırılmıştır. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden 'Derinlemesine Mülakat' yöntemi kullanılarak araştırma yapılacaktır. Bu araştırma yöntemi ile amaç çözüm için kesin bir sonuca ulaşmak değil aile işletmelerinde sürdürülebilirlik için kurumsallaşmanın etkisi ile birlikte diğer faktörleri de tespit edip farklı bakış açıları kazanarak daha sonra yapılacak araştırmalara temel olacak niteliktedir.Derinlemesine mülakat sonucunda elde edilen bilgiler yorumlandığında araştırmaya konu aile işletmelerinin ortak özelliğinin aile anayasası oluşturmuş ve duygusal yönetimi başarmış olmaları, bilgiyi kullanmaları bununla birlikte aidiyet duygusunu geliştirdikleri sonucuna varılmıştır. Özellikle 168 yıldır faaliyetini sürdürmeyi başarmış ve sürdürmeye devam eden araştırmaya konu aile işletmesinin bu başarısında ki en büyük etkenin aidiyet duygusunun çok güçlü olması, yeni gelecek nesile de bunu aşılamaya çalışmaları hem kendi beyanlarıyla hem de yapılan derinlemesine mülakat sonucunda ortaya çıkmıştır. Günümüzde çok kurumsal şirketlerin bile faaliyetini sürdürmekte zorlandığı düşünüldüğünde şirketlerde özellikle de aile şirketlerinde aidiyet duygusunun geliştirilmesi kurumsallaşmadan önce geldiği görülmektedir. Kurumsallaşma bir çok şirket için çok zor hatta ütopik gözükebilir. Özellikle de küçük ve orta boy aile işletmeleri için. Ülkemizde ve dünyada ekonominin büyük çoğunluğunun küçük ve orta boy aile işletmelerinden oluştuğu düşünüldüğünde onların ekonomik sistem içerisinde kalmasını sağlamak için bu tip firmalarda başta aidiyet duygusunun geliştirilmesi bununla birlikte aile anayasasının, duygusal yönetimin ve ortak kültürün oluşturulması ve bilginin kullanımının artırılması önerilir. Bunları sağlamak tam bir kurumsallaşmayı sağlamaya göre nispeten daha kolay olduğundan aile işletmelerini daha uzun nesiller boyunca ekonomik sistem içerisinde tutmak kolaylaşacaktır.
dc.description.abstractThe majority of the companies in the economy in the world and in our country are formed by family companies. Ensuring the sustainability of family companies is very important for the future of our country. Therefore, in this research, the factors affecting continuity and investigated together with institutionalization.The research method will be conducted by using Research In-depth Interview method. The aim of this research method is not to reach a definitive conclusion for the solution, but also define the factors affecting the sustainability in family businesses, gaining different perspectives for further research.When the information obtained as a result of the in-depth interview is interpreted, it has been concluded that the common feature of the family businesses are form a family constitution , achieved emotional management, they use information and they have developed a sense of belonging. Especially the success of the family business, which has been able to maintain its activity for 168 years, has been the strongest factor for the success of the family business and the feeling of belonging is very strong, and the efforts to the new generation have emerged both through their own statements and in-depth interviews. When it is considered that even many corporate companies have difficulty in carrying on their activities, it is seen that developing the sense of belonging in companies, especially family companies, comes before institutionalization. Institutionalization may seem too difficult or even utopian for many companies. Especially for small and medium-sized family businesses.Considering that the vast majority of the economy in our country and the world is composed of small and medium-sized family businesses, it is recommended to develop the sense of belonging in such firms in order to ensure that they remain in the economic system, however, the creation of family constitution, emotional management and common culture and the use of information are recommended. Providing these is relatively easier than providing full institutionalization, it will be easier to keep family businesses in the economic system for longer generations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAile işletmelerinin devamlılığında kurumsallaşma: Karşılaştırmalı analiz
dc.title.alternativeInstitutionalization for continuity of family businesses: Comparative analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFamily enterprises
dc.subject.ytmContinuity
dc.subject.ytmInstitutionalization
dc.subject.ytmSense of belonging
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10234312
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553081
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess