Show simple item record

dc.contributor.advisorSaracel, Nüket
dc.contributor.authorBoran, Buse
dc.date.accessioned2021-05-07T09:07:56Z
dc.date.available2021-05-07T09:07:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605632
dc.description.abstractOtomotiv sektörü Türkiye'de hızla gelişmekte olan bir sektördür. İşletmelerin hızla değişen teknolojik, ekonomik, politik ve sosyal gelişmelere rekabet avantajı sağlayabilmek adına ayak uydurabilmeleri gerekmektedir. Bu avantajı sağlayabilmek için öncelikle iyi bir organizasyon yapısına sahip olunmalıdır. Organizasyon yapısı ile beraberinde gelen işletme faaliyetlerine uygun stratejik kararlar belirlenebilmekte ve rekabet analizinin yapılması ile sağlam bir kurum yapısı elde edilebilmektedir. Rekabet analizinde de özellikle yakın rakibin analizi büyük önem taşımaktadır. Yakın rakibe göre satış adedinin ve pazar payının yükseltilmesi konusunda firmaların üstünlüklerini güçlendirme, zayıflıkların üstesinden gelme konusunda çalışmalar yapmaları gerekmektedir.
dc.description.abstractThe automotive industry is a rapidly developing sector in Turkey. Businesses should be able to keep up with the rapidly changing technological, economic, political and social developments in order to gain competitive advantage. In order to achieve this advantage, first of all, a good organizational structure should be established. With the organizational structure, it is possible to determine the strategic decisions appropriate to the business activities and a competitive corporate structure can be obtained by conducting a competitive analysis. In competition analysis, the analysis of the close competitor is of great importance. In order to increase the number of sales and market share, it is necessary to strengthen the superiority of firms and to work on overcoming weaknesses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtomotiv sektöründe rakip firma analizi: Peugeot örneği
dc.title.alternativeCompetitive analysis in automotive sector: Peugeot example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-18
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFirm analysis
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetition analysis
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmPeugeot
dc.subject.ytmAnalysis
dc.subject.ytmSectoral analysis
dc.identifier.yokid10234898
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543583
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess