Show simple item record

dc.contributor.advisorSaracel, Nüket
dc.contributor.authorFenerci, Burak
dc.date.accessioned2021-05-07T09:07:56Z
dc.date.available2021-05-07T09:07:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605623
dc.description.abstractRekabet stratejilerinin saptanması ve hayata geçirilmesi firma / işletme yetkililerini doğrudan ilgilendirmekte, firmanın yönetim kademesindeki oluşumlarının bu doğrultuda verecekleri kararlar üretici işletmenin / firmanın başarı durumuna direkt etkide bulunmaktadır. Bu ve buna benzer gerekçelerin öngörülmesiyle planlanan bu araştırmanın amacı; İstanbul'da varlığını sürdüren asansör ve asansör parçası üreticilerinin hayata geçirdikleri rekabet stratejilerini açığa çıkarmak, rekabet stratejilerinin farklılaşma durumlarının araştırılmasıdır. Çalışmamızda veri toplama yöntemi olarak doküman analizi, içerik analizi, frekans analizi ve yüz yüze görüşme gibi tekniklere başvurulmuştur. Bu çalışmada kullanılan teknikler İstanbul il sınırları içerisinde konuşlanmış asansör ve asansör parçası üreten firma / işletme idarecilerinin uyguladıkları rekabet stratejilerini tespit etmek maksadıyla kullanılmıştır. Ek olarak kullanılan bu teknikler yardımıyla üretici konumdaki işletmelerin / firmaların genel nitelikleri ile birlikte, rekabet etme avantajı durumlarına ve rekabet üstünlüğü kurma yolları ile ilgili bilgiler edinilmiştir. Araştırmanın hedeflenen amaçlarına erişebilmesi için bir başka veri toplama yöntemi olarak; kuruluşların ve çeşitli oluşumların bu sektöre ait olan istatistiksel çalışmaları, sektöre ait bilgi, belge ve analizlerin yer aldığı internet ortamındaki çalışmalar, sektör çalışanlarının yine sektörle ilgili hazırlamış oldukları görsel ve yazılı kaynaklar, Türkiye İstatistik Kurumu, İstanbul Ticaret Odası, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin sektörle ilgili verilerin incelemesi yapılmıştır. Asansör ve asansör parçası sektörünün hareketli yapısı sebebiyle nitel araştırma metotlarıyla çalışılmasına karar verilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan yapılandırılmış soru formatları ile firmaların / işletmelerin rekabet stratejileri, rakiplerine göre üstün oldukları durumları ve rekabet güçleri ile ilgili bir takım tespitler yapılmıştır. Sonuç olarak asansör ve asansör parçası üreticilerinin maliyet, farklılaşma ve odaklanma stratejilerinin ağırlıklı olarak uygulandığı fakat bazı yöntemlerin daha ön plana çıktıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe determination and implementation of competition strategies are directly related to the company / enterprise authorities and the decisions of the company's management level in this direction directly affect the success of the producer / firm. The purpose of this research, which is planned with the prediction of these and similar reasons; To reveal the competitive strategies implemented by the elevator and elevator part manufacturers in Istanbul and to investigate the differentiation status of the competition strategies. In our study, document analysis, content analysis, frequency analysis and faceto-face techniques were used as data collection methods. The techniques used in this study were used in order to determine the competitive strategies applied by the firms / operating executives producing elevator and elevator parts located within the provincial boundaries of Istanbul. With the help of these additional techniques, it is possible to obtain information on the competitiveness advantage status and ways to establish competitive advantage, together with the general characteristics of the producers / firms. Another method of data collection is to enable the research to reach its intended objectives; statistical studies belonging to this sector organizations and various formations of industry knowledge, document and work in the Internet environment involving analysis, industry employees and also visual and written resources they have prepared related to the sector are Turkey Statistical Institute, Istanbul Chamber of Commerce, Turkey Chambers and Commodity Exchanges of the sector of the Union related data were examined. Due to the movable structure of the elevator and elevator part sector, it has been decided to work with qualitative research methods. With the structured question formats prepared by the researcher, a number of determinations were made about the competitive strategies of the firms / enterprises, their superiority and competitiveness compared to their competitors. As a result, it was determined that the cost, differentiation and focusing strategies of the elevator and elevator part manufacturers were applied predominantly but some methods were more prominent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRekabet stratejileri: Dişlisiz makine sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeCompetition strategies: An application in gearless machine industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-12
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmElevator
dc.subject.ytmSynchronous motors
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid10257848
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629900
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess