Show simple item record

dc.contributor.advisorArkan, Burcu
dc.contributor.advisorErgün, Sibel
dc.contributor.authorKoç, Kiymet
dc.date.accessioned2020-12-03T17:20:39Z
dc.date.available2020-12-03T17:20:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60557
dc.description.abstractBu çalışma sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerinin okuldan memnuniyet durumlarını belirlemek ve memnuniyet durumları ile akademik başarı puanları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Araştırma için gerekli izinlerden alındıktan sonra, Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde 2018-2019 güz yarıyılında öğrenim gören, araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve formları eksiksiz dolduran 413 hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Veri toplamı aracı olarak Sosyodemografik Veri Formu ve Öğrenci Doyum Ölçeği-Kısa Formu kullanılmıştır. Akademik başarı puanları ise 2018-2019 yılı güz döneminin tüm not girişleri yapıldıktan sonra öğrenci bilgi sisteminden alınmıştır. Verilerin incelenmesinde; Shapiro-Wilk testi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi, Pearson korelasyon katsayısı yöntemleri kullanılmıştır.Öğrenci doyum ölçeği kısa formundan alınan toplam puan 181,18±29,55' tir (en az 65, en fazla 265 puan). Alt ölçekler bazında değerlendirildiğinde; en yüksek puan ortalamasını kararlara katılım alt ölçeği (3,54± 0,64) almıştır ve sırasıyla öğretim elemanları (3,51±0,61), eğitim ve öğretimin niteliği (3,43±0,64), okul yönetimi (3,36±0,66), bilimsel sosyal ve teknik olanaklar (3,28±0,67) alt ölçekleri takip etmektedir. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda öğrencilerin akademik ortalamaları ile öğrenci doyum ölçeğinden aldıkları puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p>0,05).Sonuç olarak; öğrencilerin memnuniyet durumları orta düzeyin biraz üzerinde tespit edilmiştir ve akademik başarıları ile ilişkisi bulunmamıştır
dc.description.abstractThis study has been performed to determined the school satisfaction levels of nursing students and to investigate the relationship between academic success mean and school satisfaction mean.After obtaining the necessary permissions for Research, Faculty of Health Sciences of the Uludag University in Bursa 2018-2019 studying in fall semester, which volunteered to participate in the study and complete fill out forms that are made with 413 nursing students. In the data collection method, ıt was used Socio-demographic Form and Student Satisfaction Scale Form. The academic success mean was gathered from student information system after all grades data were entered into the system. To analyze the data, Shapiro-Wilk test, t-test, one dimensional variance analysis and Pearson correlation factor analysis were used. The total score obtained from student satisfaction scale form is 181,18±29,55 (minimum 65, maximum 265 points). When analyzed on the basis of sub-scales; the scores are decisional involvement scale (3,54± 0,64), instructor (3,51±0,61) and educational quality (3,43±0,64), school management (3,36±0,66), scientific, social and technical facilities (3,28±0,67), respectively. According to statistical analysis results, there is not a statistically significant relationship between student academic success scores and student satisfaction scores (p>0,05).As a result; the satisfaction level of the students was found to be slightly above the middle level and it was not associated with academic achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleSağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin okuldan memnuniyet düzeyleri ve akademik başarı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between school satisfaction levels and academic achievement scores of faculty of health sciences students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-26
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth sciences
dc.subject.ytmStudent satisfaction
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10246588
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555865
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess