Search
Now showing items 1-6 of 6
Farklı matematiksel motivasyon düzeylerine sahip 6. sınıf öğrencilerinin tam sayılar alt öğrenme alanındaki bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi
(2019-09-24)
Bu araştırmanın amacı yapılandırmacı öğrenme kuramı temelinde; farklı başarı ve matematiksel motivasyon düzeylerine sahip öğrencilerin, bilgiyi oluşturma ve pekiştirme süreçlerini incelemektir. Araştırma yöntemi olarak ...
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ÖĞRENİMİNDE MOBİL ÖĞRENME KABULLERİNİN İNCELENMESİ
(2019-09-13)
Bu araştırmanın amacı birleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım kuramına (BTKKK) görematematik öğreniminde mobil öğrenmeyi kabul etme davranışlarını ölçen bir ölçekgeliştirmektir. Geliştirilen model kullanılarak ortaokul ...
Öğretmen adaylarının matematik kavramına ilişkin metaforik algıları
(2019-09-24)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının matematik kavramına yönelik algılarının metaforik açıdan incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden, fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın ...
PISA 2012 bağlamında 9.sınıf öğrencilerinin matematiksel okuryazarlığının incelenmesi
(2019-01-31)
Bu çalışmanın amacı; 9. sınıf öğrencilerinin Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programı (PISA) 2012 de belirtildiği gibi matematik okuryazarlık düzeylerini tespit ederek, sahip oldukları okuryazarlık düzeylerini ...
9. sınıf öğrencilerinin kesir ve yüzde problemleri konusunda problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi
(2019-09-25)
Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerinin `Kesir ve Yüzde Problemleri` konusundaki problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Kocaeli'nin Gebze ilçesinde bulunan ...
Matematiksel yatkınlık ölçeği uyarlama çalışması
(2019-09-25)
Bu tez araştırmasının temel amacı Beyers (2008) tarafından geliştirilen `Matematiksel Yatkınlıklar İşlevleri Ölçeği'nin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yaparak ölçeğin Türkçe uyarlamasını yapmaktır. Araştırmada ...