Search
Now showing items 1-5 of 5
Bağlanma türlerinin gastronomide yenilikten korkma (neofobi) ve yenilik arama (neofili) davranışına etkisi: Geleneksel yöntemler ve nöropazarlama araçlarıyla incelenmesi
(2022)
Yemek yeme faaliyetinin turizm sektörü açısından önemi `sine qua non/ olmazsa olmaz` olarak nitelemek mümkündür. Yeme faaliyetlerinin tüm turizm çeşitlerinde önemli bir rolü olmakla birlikte son yıllarda sadece yiyecek ...
Turizmde sosyal medya iletişiminin, duyusal markalama, müşteri değeri ve sadakatine etkisi: Ayvalık'ta konaklayan yerli turist algılamaları
(2021)
Sosyal medya, günümüzde bireylerin birbirleriyle iletişim kurdukları en güncel iletişim alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu doğrultuda sosyal medya platformları, işletmelerin müşteri adaylarıyla iletişime geçmeleri ve ...
Psikolojik sözleşme, psikolojik sözleşme ihlali ve çalışan performansı ilişkisi: Otel işletmeleri çalışanları üzerine bir araştırma
(2021)
Turizm sektörünün önemli bileşenlerinden biri olan otel işletmeleri için insan faktörü büyük bir önem arz etmektedir. Bu işletmelerde, çalışan ile yönetici arasındaki ilişkinin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi, çalışan ...
Tüketicilerin hedonik sağlık turizm hizmetlerine ilişkin tutum ve satın alma niyetleri üzerine sosyal faktörlerin moderatör etkisi
(2021)
Tüketim alışkanlıkları literatürde değişen ve dönüşen bir olgu olarak ifade edilmektedir. Gün geçtikçe, tüketicilerin fayda temelli olan tüketim alışkanlıklarının daha çok hedonik temellere dayandığı görülmektedir. Özellikle, ...
Otel yöneticilerinin kişilik özellikleri ve duygu durumlarının, etik karar almalarına etkisi
(2023)
Otel işletmeleri pek çok farklı kültüre ve düşünce sistemine sahip işgörenlerin, ziyaretçilerin ve yöneticilerin bir arada bulunduğu alanlardır. Bireysel etkileşimin oldukça fazla yaşanması otel işletmelerinde etik konusunu ...