Search
Now showing items 1-10 of 41
Marka aşkı, marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlama ilişkisi: THY örneği
(2020-06-22)
Havayolu ulaşım sektörü turizmin ayrılmaz bir parçasıdır. Türkiye'de 2003 yılından bugüne yapılan yasal düzenlemeler ile birlikte havacılık sektörü hızlı bir şekilde büyümüştür. Bu durum havalimanı sayılarının, ...
Turist rehberlerinin mesleki sorunları ve çözüm önerileri: İstanbul örneği
(2020-01-27)
Turist rehberliği turizm hareketlerinin en önemli unsuru olan turistlere yol gösterme, bilgi sağlama, onları yönlendirme ve temsil ettikleri ülkelerin imajını turistlere yansıtma açısından turizm için ciddi bir rol oynar. ...
Otel işletmelerinde çalışanların stresle başa çıkma tarzları ve atılganlık düzeylerinin incelenmesi: Antalya örneği
(2020-09-08)
Otel işletmelerindeki çalışanların stresle başa çıkma tarzlarına ne kadar başvurduklarını ve hangi düzeyde atılgan olduklarını tespit etmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmanın sonucunda, ...
Etnik restoranlarda hizmet kalitesi ölçümü (Varşova örneği)
(2020-03-10)
Son yıllarda hızlı bir artış gösteren etnik restoranlar, turizm sektöründeki paylarını gün geçtikçe arttırmaktadır. Araştırmada etnik restoranlarda verilen hizmetin kalitesinin servqual modeli ile ölçümü amaçlanmaktadır. ...
Türkiye`de foreks piyasası ve yapısal düzenlemelerin piyasa işleyişine etkilerinin değerlendirilmesi
(2020-01-09)
Gelişen teknoloji ile beraber haberleşme hızının artması ve küresel anlamda dalgalı kur rejimin benimsenmesi alternatif piyasaları doğurmuştur. Foreks piyasası günlük yaklaşık olarak 6,5 trilyon USD işlem hacmine ulaşması ...
Tüketicilerin yerli üretim ve yerli ürünler için kullanılan yerli üretim logosuna ilişkin farkındalık düzeyleri ve tutumları
(2020-06-10)
Pazarlama anlayışının zaman içinde geçirdiği değişimler sonucu ürünlerin kalite, tasarım gibi somut özelliklerinin yanı sıra tüketicilerin farkındalık düzeylerine, tutumlarına ve bunun sonucunda satın alma davranışlarına ...
Aşçıların beş faktör kişilik özellikleri, bireysel inovasyon algısı, bireysel inovasyon davranışı ilişkisi: Bursa örneği
(2020-06-19)
Turistlerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler incelendiğinde daha çok içsel faktörler olduğu bir başka deyişle turistlerin kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörleri kullanarak ve/ya yorumlayarak bir ...
Catering işletmelerinde üretim kayıplarının önlenmesi: Hatay ilinde uygulama çalışması
(2020-05-05)
Hızla değişen dünyamızda hemen her konuda olduğu gibi insanların yemek tüketim şekil ve beklentileri de aynı şekilde değişime uğramıştır. İnsanlar yoğun çalışma koşulları ya da hayat uğraşları içerisinde bulundukları yerde ...
Market markası imajına etki eden faktörler ve market markası imajının algılanan risk ve satın alma niyetine etkisi
(2020-09-07)
Amaç: Çalışma; müşterilerin market markalı ürünleri algılamaları üzerinde etkili olan faktörleri belirlemek ve marka imajının marka risk algısı ile satın alma niyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştiril ...
Etik tüketimde duygusal belirleyiciler
(2020-02-26)
Kişilerin hayatta kalabilmeleri için, ihtiyaçlarını karşılamak üzere mal veya hizmetleri tüketirken rasyonel davranışlar sergilemeleri beklenir. Fakat, son yıllarda tüketimin varolma sebebi sayıldığı görüşlerin artması, ...