Search
Now showing items 1-10 of 21
Gastronomik deneyim için müşterilerin yüksek fiyat ödeme istekliliğinin belirlenmesi: Uzak Doğu restoranları üzerine bir çalışma
(2022)
Bu çalışmanın amacı, ilk olarak lüks restoran grubunda yer alan Uzak Doğu restoranlarını ziyaret eden müşterilerin yüksek fiyat ödeme istekliliğinin oluşmasına sebep olan faktörlerin belirlenmesidir. İkinci olarak çalışmada ...
Bağlanma türlerinin gastronomide yenilikten korkma (neofobi) ve yenilik arama (neofili) davranışına etkisi: Geleneksel yöntemler ve nöropazarlama araçlarıyla incelenmesi
(2022)
Yemek yeme faaliyetinin turizm sektörü açısından önemi `sine qua non/ olmazsa olmaz` olarak nitelemek mümkündür. Yeme faaliyetlerinin tüm turizm çeşitlerinde önemli bir rolü olmakla birlikte son yıllarda sadece yiyecek ...
Tüketicilerin seyahat motivasyonları ile turistik ürün tercihleri arasındaki ilişkide kişilik özelliklerinin etkisi: Z kuşağı bireyleri üzerine bir araştırma
(2023)
Turizm, birçok yönden ele alınan ve birçok ülke için önemini daha da arttıran ilgi alanı oldukça genişleyen bir kavram olarak görülmektedir. Özellikle teknolojik gelişmeler ışığında insanların otomasyona ve dijital yaşama ...
Turizmde sosyal medya iletişiminin, duyusal markalama, müşteri değeri ve sadakatine etkisi: Ayvalık'ta konaklayan yerli turist algılamaları
(2021)
Sosyal medya, günümüzde bireylerin birbirleriyle iletişim kurdukları en güncel iletişim alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu doğrultuda sosyal medya platformları, işletmelerin müşteri adaylarıyla iletişime geçmeleri ve ...
UNESCO Dünya Miras Listesinde yer alan Bursa Hanlar bölgesi ve Sultan Külliyelerinin kültürel miras turizmi kapsamında değerlendirilmesi: Yerel paydaşlara yönelik bir araştırma
(2021)
Bireylerin farklı kültürleri tanımaya yönelik ilgilerinin artması kültür ve turizm ilişkisini güçlendirmiştir. Kültür turizmi kültürel miras ve kültürel değerler gibi önemli çekicilik unsurlarından oluşmaktadır. Bu doğrultuda ...
Konaklama işletmelerinin kat hizmetleri biriminde çalışanların güvenlik iklimi algısı ile iş sağlığı ve güvenliği farkındalığı üzerine bir araştırma
(2022)
Bu araştırmanın amacı, konaklama işletmelerinin kat hizmetleri biriminde çalışanların güvenlik iklimi algısı ile iş sağlığı ve güvenliği farkındalığının incelenmesidir. Aynı zamanda güvenlik iklimi algısı ile iş sağlığı ...
Psikolojik sözleşme, psikolojik sözleşme ihlali ve çalışan performansı ilişkisi: Otel işletmeleri çalışanları üzerine bir araştırma
(2021)
Turizm sektörünün önemli bileşenlerinden biri olan otel işletmeleri için insan faktörü büyük bir önem arz etmektedir. Bu işletmelerde, çalışan ile yönetici arasındaki ilişkinin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi, çalışan ...
İnsanların ötesinde robotik emek: Potansiyel yerli turistler, turizm akademisyenleri ve turizm sektör temsilcileri üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
(2021)
Endüstri 4.0'a giden tarihsel süreçte teknolojinin gelişmesi, bilgiye kolay ulaşma ve birçok işin otomasyon sistemleri ile daha kolay gerçekleşebilmesi insanların yaşam şekillerinin de değişmesine sebep olmuştur. ...
Konaklama işletmelerinde mutfak çalışanlarının gıda alerjisi bilgi düzeyleri, tutumları ve davranışları üzerine bir araştırma
(2022)
Konaklama işletmelerinde mutfak, işletmenin temel hizmetlerini sağlayan önemli birimlerinden biri olmaktadır. Bu birimin, iyi yapılandırılmış bir mutfak organizasyonuna sahip olması önem arz etmektedir. Gıda alerjileri ...
Endüstriyel mutfaklarda iş etüdü uygulamaları ve iş süreçlerinin iyileştirilmesi
(2021)
Bu yüksek lisans tezi, endüstriyel mutfaklarda iş etüdü uygulamaları kullanılarak iş süreçlerinin iyileştirilmesi amacıyla yapılmıştır. Mevcut araştırma evrenini, tüm endüstriyel mutfaklar oluşturmaktadır. Örneklem olarak ...