Show simple item record

dc.contributor.advisorSalahlı, Ali
dc.contributor.authorKaradayi, Zafer
dc.date.accessioned2021-05-07T09:03:47Z
dc.date.available2021-05-07T09:03:47Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/604654
dc.description.abstractÖZBu tezin amacı; bilgisayara dayalı yöntemlerin ve bilgisayar sistemlerinineğitimdeki özellikle de okul öncesi eğitimdeki yerinin ve çocukların gelişimine olankatkılarının araştırılması ve bilgisayar destekli okul öncesi eğitimde yapay zekayöntemlerinin kullanım sorunlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda; öğrenmekuramları açıklanmış, çocuk gelişimi incelenmiştir. Ayrıca yapay zeka yöntemlerinineğitime katkıları araştırılmış, örnekler verilmeye çalışılmıştır. Bilgisayarın eğitimdekirolü; bilgisayar destekli eğitim, zeki öğretim sistemleri ve uzaktan eğitim başlıklarıaltında ayrıntılı olarak incelenmiştir.Bunların yanında; bilgisayar destekli okul öncesi eğitim ayrıntılı olarakaçıklanmıştır. Burada bilgisayarın okul öncesi eğitimde gerekliliği, bilgisayaroyunlarının yararları ve zararları, bilgisayar destekli okul öncesi eğitimin getireceğifaydalar, yaratabileceği sıkıntılar açıklanmıştır. Ardından da Türkiye'deki durum,donanım ve yazılım olarak iki faktörde incelenmiş ve öneriler getirilmiştir. Son olarakise Türkiye'deki bilgisayar destekli okul öncesi eğitim çalışmaları sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Eğitim, Uzaktan Eğitim, ZekiÖğretim Sistemleri, Yapay Zeka, Okul Öncesi Eğitim.I
dc.description.abstractABSTRACTThe purpose of this thesis is to search the contribution of computerisedmethods and computer systems to education in particular to pre-school education andstudents? development and to analyse the usage problems of artificial intelligencemethods in computer-aided pre-school education. In order to achieve this purpose,learning theories have been explained and child development has been analysed. Inaddition, contribution of artifical intelligence methods to education have beenresearched and certain examples have been given. Issues, such as the role of computersin education, computer-aided education and smart education systems and remoteeducation have been examined in detail.Moreover, computer-aided pre-school education have been explained in detailhere, necessity of computers in pre-school education, the advantages and disadvantagesof computer games, the benefits that will be gained through the computer-aided pre-school education and the possible problems have been explained.Next, the situation inTurkey in terms of softwares and hardwares have been analysed and suitablerecommendations have been made. Finally, studies regarding computer-aided pre-school education have been presented.Keywords: Computer Aided Instruction, Distance Learning, Intelligenttutoring Systems, Artificial Intelligence, Preschool Education.IIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleBilgisayar destekli okul öncesi eğitim ve yapay zeka
dc.title.alternativeComputer aided preschool education and artifical intelligence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid167220
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid184841
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess