Show simple item record

dc.contributor.advisorSümen, Halil Halfeşan
dc.contributor.authorAkan, Gülnihal
dc.date.accessioned2020-12-03T17:16:10Z
dc.date.available2020-12-03T17:16:10Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60463
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte artan rekabet koşullarında işletmeler başarılı olabilmek için kusursuz tasarlanmış ve etkin bir tedarik zinciri yapısına sahip olmak durumundadırlar. Başarılı bir tedarik zinciri kalite yönetimi ile sağlanmaktadır. Tedarik zincirinde kalite yönetiminin başarısı işletmeye girdi sağlayan tedarikçi işletmelerdeki süreçlerin de kontrol altına alınmasıyla gerçekleşebilir. Bu yüzden tedarik zincirindeki işletmeler birbirlerini yabancı organizasyon olarak görmemekte ve şirketin bir parçası olarak kabul etmektedirler. Dolayısıyla kalite yönetimi tedarik zincirini oluşturan tüm işletmelerde olması gereken yönetim tarzıdır.Bu tez çalışmasında ilk olarak tedarik zinciri yönetimi kavramları açıklanmış ve sonraki bölümde tedarik zincirine etki eden kalite teknikleri araştırılıp kalite teknikleri detaylarıyla incelenmiştir. Kalite teknikleri kapsamında incelenen yaklaşımlar; Toplam Kalite Yönetimi, Deming Yaklaşımı, Kaizen, Yalın Yaklaşım, Süreç Yönetimi, Kıyaslama (Benchmarking), Balık Kılçığı, EFQM Mükemmellik Modeli, Malcolm Baldrige Modeli, Kısıtlar Teorisi ve Altı Sigma'dır. Tezin metodolojisini oluşturan dördüncü bölümde Altı Sigma yaklaşımının temel özellikleri anlatılarak lojistik sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede uygulama gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tedarik Zinciri, Kalite, Altı Sigma
dc.description.abstractAt the present time, with the increasing influence of globalization?s competitive conditions, businesses have to have perfectly designed and efficient supply chain structure to be successful. A successful supply chain is provided with quality management. The success of quality management in supply chain occurs by controlling processes in businesses that provide input from suppliers. Therefore, the supply chain enterprises does not see each other as part of a foreign organization but considered to be a part of the company. So, quality management, is a way to have in all the companies that make up the supply chain.In this thesis, first, the concept of supply chain management explained. In the next section, techniques that affect the quality of the supply chain are investigated and quality techniques are examined in detail. Examined approaches in relation to quality techniques are; Total Quality Management, Deming Approach, Kaizen, Lean Approach, Business Process Management, Benchmarking, Fishbone, EFQM Excellence Model, Malcolm Baldrige Model, Theory of Constraints and Six Sigma. The fourth chapter of the thesis methodology, explaining the main features of Six Sigma approach has been implemented in an enterprise operating in the logistics industry.Keywords: Supply Chain, Quality, Six Sigmaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleTedarik zincirinde kalite yönetimi ve altı sigma uygulaması
dc.title.alternativeQuality management in supply chain and six sigma implementation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid448120
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid341241
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess