Kentiçi ulaşım bağlamında İstanbul Ulaşım A.Ş. örneği ve organizasyon ile ekonomik açıdan bir öneri
dc.contributor.advisor | Esen, Adem | |
dc.contributor.author | Yagmur, Cihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:15:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:15:51Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/60449 | |
dc.description.abstract | İnsan ve metaların bir yerden başka bir yere aktarılmasına ulaşım, bunu sağlayan araçlara da ulaşım sistemi denmektedir. Ulaşım türleri genel olarak, Karayolu Ulaşımı, Denizyolu Ulaşımı, Havayolu Ulaşımı ve Demiryolu Ulaşımı olarak sınıflandırılabilir.1900'lü yılların başından itibaren raylı sistemler yatırımı hız kazanmış olup, günümüzde ulaşım bakımından ihtiyaç haline gelmiştir. Bu amaçla, bu tez ile kent ulaşımı ile ilgili literatür çalışması yapılmış, İstanbul Ulaşım A.Ş. yapı olarak incelenmiş ve teknik organizasyon yapısı çağın gerekliliğine uygun olarak yeniden tasarlanmış ve örnek bir model sunulup işleyişinin avantajları anlatılmıştır. Daha sonra, işletmecilik görevinin yanında aynı zamnda sorumluluk sahasındaki ekipmanların bakım ve arızalarından sorumlu olarak İstanbul A.Ş.'nin sorumluluk sahasında önemli bir birimi oluşturan ekipmanların modern dünya ülkelerindeki kent içi raylı sistem ulaşımında olduğu gibi dış hizmet alımıyla yapılmasında ekonomik, önetimsel anlamda ve sunduğu hizmet arttırılması anında ne gibi bir fayda sağlayacağı örnek bir model verilerek tartışılmış ve bunun avantajlı olduğu yapılan hesaplamalarla kanıtlanmıştır.Tezin ikinci bölümünde Türkiye'deki ulaşım türlerinden bahsedilmektedir. Kara ulaşımı, deniz ulaşımı, hava ulaşımı ve demiryolu ulaşımlarının Türkiye'de ne durumda oldukları hangi süreçlerden geçtikleri ve ne için önem arz ettikleri ve günümüz Türkiye'sinde ne durumda olduklarından kısaca bahsedilmektedir.Tezin üçüncü bölümünde ise daha önceki bölümde de bahsedilen demiryolu ulaşım türlerine giren kent içi raylı sistem taşımacılığı irdelenmiştir. Kent içi raylı sistem taşımacılığının öneminden tarihsel süreçlerinden ve dünyadaki modellerinden bahsedilip İstanbul'daki kent içi raylı sistemler taşımacılığını yapan İstanbul Ulaşım A.Ş' nin yapısı, yönetimi, mevcut ve proje aşamasındaki hatları hakkında bilgiler verilmektedir.Tezin dördüncü bölümünde ise İstanbul Ulaşım A.Ş' nin mevcut teknik yönetiminden ve daha kaliteli hizmet sunabilmek adına örnek bir teknik yönetim organizasyon şeması önerilerek bunun teknik gereklilikleri değerlendirilmektedir.Tezin beşinci bölümünde İstanbul Ulaşım A.Ş nin mevcut ve yeni yatırımlarıyla beraber sayıları hızla artan ve bakımlarını yapmakla yükümlü olduğu ekipmanlarından olan asansör ve yürüyen merdivenlerin bakım ve arıza işlerinin dış hizmet alımıyla yapılmasının öneminden ve gerekliliklerinden bahsedilmektedir.Anahtar Kelimeler: Kentiçi ulaşım, İstanbul Ulaşım A.Ş., Raylı Sistemler, Metro Hattı, Tramvay Hattı. | |
dc.description.abstract | Transferring people and goods from one place to another is called transportation, the vehicles which are used for this action is called transportation systems. Generally, transportation types can classify as Highway, Sea and Railway Transportation.From 1900 years, railway systems gained increasingly and nowadays it became a requirement for a city. For this reason, this thesis topic is chosen and city transportation systems are investigated. Also, İstanbul Ulaşım A.Ş. is introduced and a model is suggested in terms of organization and economics.In the second part of this thesis, it is mentioned about transportation types in Turkey. It is given information about highway, sea and railway transportation in Turkey cronologically from past to nowadays.In the third part, railway systems are explained specifically and examples that are done in the world big cities are given. In this context, İstanbul Ulaşım A.Ş constitution, structure and existing railway routes, projected routes are introduced.In the fourth part, existing management is introduced and a suggestion model is done to give more qualified service to city users.In the fifth part, it is mentioned about maintenance expences of lifts and escalators within İstanbul Ulaşım A.Ş and a proposal is prepared to reduce these outlays.Key Words: City transportation, İstanbul Ulaşım A.Ş., Railway Systems, Tube line, LRT. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Kentiçi ulaşım bağlamında İstanbul Ulaşım A.Ş. örneği ve organizasyon ile ekonomik açıdan bir öneri | |
dc.title.alternative | IIstanbul Ulasim A.Ş. in terms of city transportation and a proposal in respect of organization and economics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transportation model | |
dc.subject.ytm | Transportation policy | |
dc.subject.ytm | Transportation planning | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.identifier.yokid | 463297 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 341291 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |